کاهش شدید مرگ و میر از کرونا در ایتالیا

© REUTERS / Manuel Silvestriکاهش شدید مرگ و میر از کرونا در ایتالیا
کاهش شدید مرگ و میر از کرونا در ایتالیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از اواسط ماه مارس کمترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در ایتالیا به ثبت رسید.

به گزارش اسپوتنیک، امروز در ايتاليا 260 مرگ و مير از بیماری کووید 19 در روز ثبت شد که این امار نشان از روند کاهشی مرگ و میر ناشی از این بیماری می دهد.

راه پیشنهادی ترامپ برای مقابله با کرونا با تمسخر روبرو شد - اسپوتنیک ایران
راه پیشنهادی ترامپ برای مقابله با کرونا با تمسخر روبرو شد

این بهترین شاخص از اواسط ماه مارس است: از آن زمان تاکنون به طور متوسط بیش از 300 نفر مبتلا به کرونا ویروس در کشور جان خود را از دست داده اند.

تعداد کل مبتلایان آلوده به کشور 197 هزار و 675 نفر است. تعداد فوت شدگان پس از شیوع این بیماری در ایتالیا 26.644 نفر است.

در حال حاضر، کووید 19 هنوز هم بیش از 106 هزار نفر از ساکنان ایتالیا را درگیر خود کرده است.

طبق پیش بینی آژانس بلومبرگ، اقتصاد ایتالیا و اسپانیا که به بزرگترین مراکز گسترش این ویروس در اروپا تبدیل شده اند، بیشترین فروپاشی اقتصادی را متحمل می شوند. تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال 2020 به ترتیب 7.3 و 5.7 درصد کاهش می یابد. اقتصاد انگلیس 5 درصد تولید ناخالص داخلی را در طی سال جاری از دست می دهد، آلمان - 4.7 درصد، فرانسه - همچنین 4.7 درصد با کاهش تولید ناخالص داخلی رو به رو خواهند شد. این آژانس همچنین به داده های صندوق بین المللی پول استناد می کند ، که براساس آن، تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی به دلیل انزوا و بسته شدن مرزها، در سال 2020 به میزان 7.5 درصد کاهش می یابد. طبق آمار صندوق بین المللی پول، ایتالیا و اسپانیا نیز بیشترین آسیب را خواهند دید (به ترتیب منهای 9.1 درصد و منهای 8 درصد). پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی فرانسه 7.2 درصد ، آلمان با 7 درصد در طی سال جاری کاهش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала