ووچیچ: صربستان جنگ جهانی دوم را فراموش نخواهد کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiووچیچ: صربستان جنگ جهانی دوم را فراموش نخواهد کرد
ووچیچ: صربستان جنگ جهانی دوم را فراموش نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الكساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان، در مراسم یادبود قربانیان اردوگاه كار اجباری یاسنوواتس در قلمرو یوگسلاوی سابق شرکت کرد و گفت: صرب ها اردوگاه های فاشیستی جنگ جهانی دوم را فراموش نخواهند كرد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان، در مراسم یادبود قربانیان اردوگاه كار اجباری یاسنوواتس گفت: صرب ها اردوگاه های فاشیستی جنگ جهانی دوم را فراموش نخواهند كرد و به آنها اجازه نمی دهند كه تاریخ را بازنویسی كنند.

وین - اسپوتنیک ایران
اسناد آزادی وین در جنگ جهانی دوم + عکس

ووچیچ، روز یکشنبه با یادبود قربانیان بزرگترین اردوگاه کار اجباری فاشیستی یاسنوواتس در قلمرو یوگسلاوی سابق، تاج های گل قرار داد. این مراسم در یکی از مجتمع های یادبود قربانیان اردوگاه کار اجباری که در شهر سِرِمسک میرویتسا در شمال غربی صربستان واقع شده است، برگزار شد.
رئیس جمهوری صربستان: ما جرات نمی کنیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد اردوگاه های فاشیستی و مکان های ظلم و ستم در دون گرادین، ​​یاسنوویچ، سون،راکولیچی، موتیکا، شارگوواتس دایر بودند. نه یک اردوگاه، چکش، چاقو یا گلوله، نه یک گور دسته جمعی یا جنایتی که علیه صربستان رخ داد. ما نام کسانی را که سیاست نابودی مردم صربستان را دنبال کردند فراموش نخواهیم کرد.
رهبری جمهوری صربستان کشور بوسنی و هرزگوین، روز یکشنبه یاد و خاطره قربانیان اردوگاه کار اجباری یاسنوواتس در قلمرو آن را گرامی داشت. دونجا گرادینا در قسمت مرکزی رودخانه ساوا از قسمت اصلی اردوگاه کار اجباری یاسنوواتس در کرواسی واقع شده است که بیش از 210 کیلومتر مربع طول دارد و به عنوان مکانی برای از بین بردن صربهایی که در این اردوگاه نگهداری می شند و از خاک کشور مستقل کرواسی (1941-1945) توسط فاشیست استفاده می شده است.

سفیر روسیه در پت ایوانتسُف به مناسبت 75 اُمین سالگرد آزادسازی یاسنوواتس در 23 آوریل 1945 به همراه اعضای هیئت رئیسه بوسنی میلوراد دودیک و رئیس جمهور ژیلکا زویانوویچ در مراسم یاد قربانیان شرکت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала