نماینده مجلس ایران خواستار اجرای فرمولی متناسب برای حقوق کارگران شد

© Sputnik / SHAنماینده مجلس ایران خواستار اجرای فرمولی متناسب برای حقوق کارگران شد
نماینده مجلس ایران خواستار اجرای فرمولی متناسب برای حقوق کارگران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ایران: باید فرمولی که درباره میزان افزایش حقوق کارمندان اجرا شده، درباره کارگران هم اجرا شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ایران ضمن تاکید بر لزوم افزایش حقوق کارگران گفت: حقوق کارمندان توسط دولت پرداخت می‌شود اما حقوق کارگران متصل به بخش خصوصی است. تدابیری باید برای افزایش حقوق کارگران اندیشیده شود، اگرچه بخش خصوصی هم اکنون نیازمند کمک‌هایی است و دولت می‌تواند از قسمت‌های دیگر به آنها کمک کند. براین اساس همان فرمول افزایش حقوق کارمندان را می‌توان برای کارگران اجرا کرد یعنی همان حداقل 2 میلیون و هشتصد هزار تومان، زیرا زندگی و هزینه‌ها برای همه کارمندان و کارگران در کشور در یک شرایط مساوی و مشابه قرار دارد و نمی‌توان برخی از اقشار جامعه را متمایز کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها برای تعیین حقوق کارگران دچار مشکل هستند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا و مسایل دیگر اگر مشکلاتی هم برای کارفرمایان مربوط به بخش کارگری بوجود آمده اما آنها باید بتوانند کمک‌های مالی را از جای دیگری توسط دولت دریافت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала