تغییر رنگ پوست پزشکان مبتلا به ویروس کرونا +عکس

© Sputnik / Hôpital central de Wuhanبیمارستان
بیمارستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا تغییر رنگ پوست دو پزشک مبتلا به کووید-۱۹ به علت بیماری کرونا بوده است؟

به گزارش اسپوتنیک، هر روز مردم جهان شاهد علائم و نشانه‌های جدیدی از تاثیرات کرونا بر مبتلان به این بیماری است که فرضیه ها راجع به این بیماری را تغییر می دهد. اکثر این علائم و عوارض غیر متعارف و بی سابقه هستند. دانشمندان پزشکی تقریبا اغلب ویژگی‌های این بیماری را بررسی کرده و با همه آنها آشنا شده‌اند اما اکنون به یک مورد مبهم که روی دو پزشک چینی ظاهر شده برخورد کردند و آن تغییر رنگ پوست دو پزشک که بر اثر معالجه بیماران در شهر ووهان خود به بیماری کرونا مبتلا شده بودند این دو پزشک از بیماری بهبود یافتند اما رنگ پوست آنها به رنگ بسیار سیاه تغییر یافت به طوری که ویژگی‌های ظاهری آنها از چینی آسیایی به آفریقایی تقریبا تبدیل شد.

 

View this post on Instagram

A post shared by 40news (@40.news) on

دکتر «یی فن» و دکتر «هو ویفنگ» دو پزشک چینی هستند که در بیمارستان مرکزی ووهان به درمان مبتلایان به کرونا مشغول بودند اما خودشان به این ویروس مبتلا شدند و مدتی در شرایط حاد این بیماری بودند. بعد از مدتی آنها کرونا را شکست دادند اما رنگ پوست آنها تیره شده است که تعجب کادر درمان و کاربران را به همراه داشته است.
View this post on Instagram

A post shared by سارمیانی ها (@s_a_r_i_m_i_a_n_i_h_a_a_a) on

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، دلیل تغییر رنگ پوست این دو دکتر به دلیل عدم تعادل هرمونی در نتیجه آسیب دیدن کبد این دو نفر بر اثر ویروس کرونا بوده است. چرا که به گفته متخصصان آهن که باید در کبد ذخیره شود، در رگ‌های خونی آنها را دچار مشکل کرده بود و این عضو به درستی کار نمی‌کرد در نتیجه این افزایش موجب تغییر رنگ پوست و افزایش رنگدانه شده بود.

لی شاشنگ (Li Shusheng) یک متخصص اورولوژی و از پزشکان معالج آن‌ها اعتقاد دارد که که تیرگی رنگ پوست هر دوی این پزشکان بعلت بیماری کرونا نیست بلکه در نتیجه مصرف نوعی دارویی که در ابتدای درمان دریافت کرده بودند، که موجب تیرگی پوست آن‌ها شد.

او افزودکه یکی از عوارض استفاده از این دارو‌ها تیره شدن رنگ پوست است.

View this post on Instagram

A post shared by محلول تعادل بخش (@taadol_bakhsh) on

گفته شده است که این دو پزشک پس از ابتلا به کووید-۱۹ تقریبا تا آستانه‌ی مرگ پیش رفتند.
بسیاری از کاربران با این فرضیه موافق هستند که علت تغییر رنگ پوست این دو پزشک مصرف داروهایی است که گمان می کردند می تواند به بهبود آنها در مبارزه با کرونا کمک کند.
عده ای دیگر از کاربران عتقدند که این تغییر رنگ پوست موقتی است و بزودی رفع می گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала