آیا وزیر بهداشت آمریکا برکنار می‌شود؟

© Public Domainآیا وزیر بهداشت آمریکا برکنار می‌شود؟
آیا وزیر بهداشت آمریکا برکنار می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های آمریکایی گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص برکناری وزیر بهداشت ایالات متحده مطرح کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی با استناد به منابع خود در دفتر رسایت جمهوری ایالات متحده گزارش دادند که امکان دارد دولت آمریکا وزیر بهداشت، الكس ایزار را در میانه بحران همه‌گیری کرونا‌ویروس برکنار کند.

براساس چندین منبع از وال استریت ژورنال و پولیتیکو، ایزار در مراحل اولیه شیوع عفونت در ایالات متحده، تعداد زیادی از محاسبات اشتباه را در مبارزه با کرونا‌ویروس انجام داد. به ویژه، وی ظاهرا رئیس جمهور، دونالد ترامپ را متقاعد كرد كه COVID-19 هیچ خطر خاصی برای ایالات متحده ایجاد نمی‌كند.

دانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد - اسپوتنیک ایران
آیا کرونا به مراتب زودتر ازهمه گیر شدن آن به آمریکا آورده شده است؟

جانشینان احتمالی ایزار عبارتند از دبورا برکس، هماهنگ كننده کاخ سفید در مبارزه با کرونا‌ویروس، مدیر مرکز Medicaid سیما ورما و معاون وزیر بهداشت اریک هارگان.

در وزارتخانه های بهداشت و خدمات اجتماعی گفتند که ایزار "مشغول واکنش به بحران جهانی در حوزه بهداشت عمومی است و او وقتی برای فتنه های کاخ (سفید)  ندارد."

جود دیر، معاون سخنگوی رئیس جمهور آمریكا در گفتگو با WSJ اظهار داشت كه كاخ سفید در مورد چنین مسئله ای بحث نمی‌كند و افزود: هیچ برنامه ای برای جایگزینی ایزار وجود ندارد. وی گفت: "هر گونه گمانه زنی در مورد تغییرات غیرمسئولانه است و پاسخ ملی ما را در واکنش به COVID-19 منحرف می کند."

بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، در ایالات متحده بیش از 938 هزار مورد ابتلا به COVID-19 به ثبت رسیده است، 53.7 هزار بیمار مبتلا فوت کرده اند، بیش از 100 هزار نفر بهبود یافته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала