اعزام پزشکان چینی به کره شمالی در رابطه با وضع سلامتی کیم جونگ اون

© photo: courtesy of ТАСС/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر اعزام پزشکان چینی به کره شمالی در رابطه با وضع سلامتی کیم جونگ اون
اعزام پزشکان چینی به کره شمالی در رابطه با وضع سلامتی کیم جونگ اون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته رویترز به نقل از منابع آگاه ، مقامات چین یک هیئت ویژه از جمله تعدادی از پزشکان را به پیونگ یانگ فرستادند تا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که ممکن است دارای مشکلاتی در رابطه با وضع سلامتی خود باشد، مشورت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Daily NK  ، چاپ کره جنوبی روز گذشته با استناد به منبع خود در کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون در حال حاضر پس از عمل جراحی مربوط به قلب و عروق تحت معالجه قرار دارد.

به نقل از رویترز ، یکی از مقامات ارشد شعبه روابط خارجی حزب کمونیست چین رهبری هیئت چینی را بر عهده دارد. فرستادگان چین روز پنجشنبه 23 آوریل از پکن به کره شمالی عزیمت کردند.

غیب شدن دوباره رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
نام جانشین کیم جونگ اون در کره شمالی فاش شد

پیشتر خبرگزاری یونهاپ با استناد به منابعی در دولت کره جنوبی  اعلام کرده بود خبر منتشره در اینباره که رهبر کره شمالی دارای مشکلات جدی در رابطه با وضع سلامتی خود است ، صحت ندارد. کارشناسان  اخبارمنتشره در مورد وضعیت سلامتی کیم جونگ اون را قابل اعتماد ندانستند و گفتند احتمال صحت شایعات مربوط به درگذشت وی که بعداً در اینترنت پخش شد اندک است.

همچنین گفته می شد رهبر كره شمالی هفته گذشته پیونگ یانگ را ترک كرد هکه به دلیل تراكم زیاد جمعیت، خطر ابتلا به كروناویروس وجود دارد. علاوه بر این، گفته می شود كه كروناویروس در سیاستمداران نزدیک به وی مشاهده شده است.

طبق خبر منتشره  کیم جونگ اون برای محافظت از خود تصمیم گرفهت تا با یک قطار شخصی به منطقه تفریحی ساحلی در کره شمالی جایی که ویلای وی واقع شده است برود. همچنین مشخص شده است که یک مرکز درمانی خصوصی نیز در بخشی از اقامتگاه رهبر کره شمالی قرار دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала