ادامه جنگ داخلی لیبی: گلوله باران شهر ترهونه توسط نیروهای دولت وفاق ملی

CC BY 3.0 / Patrick André Perron / Tripoli, Libyaادامه جنگ داخلی لیبی: گلوله باران شهر ترهونه توسط نیروهای دولت وفاق ملی
ادامه جنگ داخلی لیبی: گلوله باران شهر ترهونه توسط نیروهای دولت وفاق ملی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمد المیسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی به فرماندهی مارشال خلیفه حفتر دیشب اعلام کرد نیروهای دولت وفاق ملی لیبی شهر ترهونه ، واقع در 50 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس پایتخت لیبی را گلوله باران کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ارتش ملی لیبی گفت: "ترهونه در معرض آتش موشک قرار گرفت ... بیش از 20 موشک شلیک شد که در مناطق مسکونی سقوط کرد."

وی تصریح کرد که خسارات ناشی از این حمله هنوز محاسبه نشده است. به گفته المیسماری ، "ارتش ملی لیبی آماده پاسخ دادن " به این حمله  است.

در اوایل ماه آوریل ، نیروهای دولت وقاق ملی لیبی پس از یک حمله سریع و تسخیر شهرهای صبرات ، سورمن و العجیلات ، واقع در غرب طرابلس ، کنترل خود مرز لیبی با کشور همسایه تونس را احیا کردند. به گفته خالد میشری ، رئیس شورای عالی دولتی لیبی ، مستقر در طرابلس ، پس از برقراری کنترل  دولت وفاق ملی لیبی بر سواحل غرب طرابلس ، "هدف نظامی اصلی " این دولت  تصرف شهر ترهونه است.

جنگ لیبی؛ کاخ سفید کاشت، کرملین برداشت کرد        - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ لیبی؛ کاخ سفید کاشت، کرملین درو کرد

نبرد بر سر شهر ترهونه از پایان هفته گذشته آغاز شد. روز چهارشنبه ، سخنگوی ارتش ملی لیبی گقته بود  که این ارتش تمام حملات نیروهای دولت وفاق ملی به شهر ترهونه را دفع کرده است.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که از خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала