آمریکا برنامه فضایی ایران را غیرصلح‌آمیز دانست

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا برنامه فضایی ایران را غیرصلح‌آمیز دانست
آمریکا برنامه فضایی ایران را غیرصلح‌آمیز دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده برنامه فضایی ایران را غیر صلح آمیز دانست.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: ایالات متحده به ماهیت صلح آمیز برنامه فضایی ایران اعتقاد ندارد.

ماهواره نظامی نور، نماد سیاست ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماهواره نظامی نور، نماد سیاست ایران

در بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا آمده است: با گذشت سالها، ایران اظهار داشته است كه برنامه فضایی آن كاملاً صلح آمیز و مدنی است. دولت (رئیس جمهور) ترامپ هرگز به این داستان‌ها اعتقاد نداشته است. راه‌اندازی یک ماهواره نظامی در این هفته توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به عنوان یک سازمان تروریستی در ایالات متحده شناخته شده است، به وضوح نشان می دهد که ما در این مدت از چه چیزی صحبت می‌کرده‌ایم: برنامه فضایی ایران صلح آمیز و کاملاً مدنی نیست.

به گفته پمپئو، موشک حامل ماهواره ایران با استفاده از فناوری‌هایی تولید شده است که در ساخت موشک‌های بالستیک، از جمله موشک‌های بین قاره‌ای، نیز استفاده می‌شوند. تمامی موشک‌های حامل در همه کشورها با استفاده از فناوریهای مشابه‌ای ایجاد می‌شوند.

لازم به ذکر است که ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی ایران صبح امروز از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала