کسب درآمد عربستان در بحران نفتی

© Sputnikکسب درآمد عربستان در بحران نفتی
کسب درآمد عربستان در بحران نفتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی در زمان بحران نفتی و افت شدید قیمت‌ها راهی برای کسب درآمد پیدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، عربستان سعودی در زمان بحران نفتی و افت شدید قیمت‌ها راهی برای کسب درآمد پیدا کرد. شرکت نفت دولتی «سعودی آرامکو»، تصمیم گرفت سهم خود را به واحد ساخت خطوط ‌لوله بفروشد.

شرکت «سعودی آرامکو» تصمیم گرفت واحد خطوط لوله را به شرکت سهامی مستقل مبدل کند و بخشی از سهام را در بورس بفروشد. بدین ترتیب شرکت سعودی قصد دارد در شرایط بحران افت قیمت های نفت درآمدی کسب کند. در اینصورت، این شرکت مجبور می‌شود بخشی از درآمد خود از ترانسپورت نفت را با سهامداران جدید تقسیم کند.

نفت - اسپوتنیک ایران
ارزیابی هزینه تولید نفت روسیه توسط آرامکو سعودی

شرکت «سعودی آرامکو»، از خط لوله شرقی غربی برای انتقال نفت تا دریای سرخ استفاده می‌کند که برای صادرات نفت امن‌تر است. انتقال نفت از طریق خلیج فارس به دلیل وخیم شدن اوضاع در منطقه  خطرناک است. در این اواخر تشدید اوضاع با مقابله آمریکا و ایران و تحریم نفتی واشنگتن علیه ایران مرتبط است.

بازارهای نفت دنیا روز 20 آوریل شاهد پدیده‌ای بی‌سابقه در تاریخ شد. قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه آینده تا منفی ۳۷ دلار پیش رفت. قیمت منفی برای نفت، پدیده‌ای بی‌سابقه در طول تاریخ است و بدین معنی است که تولیدکننده‌های آمریکایی نه تنها آماده تحویل رایگان محموله‌های نفتی به مشتریان هستند، بلکه ۳۷ تا 40 دلار به ازای هر بشکه پول نیز می‌دهند تا محموله‌ها را «رد کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала