کاهش مرگ و میر براثر کرونا در ایران

© REUTERS / WANA (West Asia News Agency) / Ali Khara کاهش مرگ و میر براثر کرونا در ایران
کاهش مرگ و میر براثر کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به «کووید -19» در ایران به 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، وزیر بهداشت، با اشاره به ارائه دستاوردهای ایران درمقابله با کرونا به وزاری بهداشت کشورهای جهان، گفت که طی سه هفته گذشته مرگ و میر بر اثر کرونا را به یک سوم رسانده و موارد ابتلا را نیز به  حدود ۴۰ درصد رساندیم و این افتخار بزرگی در شرایط تحریم برای ما بود.

 دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی وزیران بهداشت کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی،گفت:« اظهار خوشبختی می‌کنم از  این که دربین همه‌ وزرای بهداشت کشورهای جهان، جمهوری اسلامی ایران در بین ۶ کشوری بود که برگزیده بودند برای انتقال تجربیات خودشان به کشورهای دیگر در عرصه بین‌المللی، از هر منطقه از سازمان جهانی بهداشت که ۶ منطقه داریم یک کشور برگزیده شده بود تا تجربیات خود را در مقابله با کرونا بیان کند.

ابتلای 78 هزار نفر به ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
ابتلای ۸۷ هزار نفر به ویروس کرونا در ایران

مرگ‌های ناشی از کرونا طی سه هفته به یک سوم رسید و موارد ابتلا را نیز به  حدود ۴۰ درصد رساندیم و این افتخار بزرگی در شرایط تحریم برای ما بود.اگر مسیر را همین گونه پیش ببریم یک رکورد تاریخی  در عرصه بین‌المللی خواهد شد.

میزان بهبودیافتگان کرونا یک رکورد بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی است. ما تجربه غربالگری موفق خود را به دنیا گفتیم. درست است که در طرح تحول نظام سلامت توانستیم تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های مراقبت‌های ویژه را افزایش دهیم اما این مهم است که ما امروز با تمام این افزایش‌ها میزان تختمان به هر هزارنفر جمعیت  حدود ۱.۶ است درحالیکه این عدد در فرانسه و کشورهای اروپایی دیگر بین ۵ تا ۶ برابر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است. میزان پرستار به ازای هر تخت در بدترین وضعیت در کشورهای اروپایی حدود دو تا سه برابر نیروی انسانی ما به هر تخت است. طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربالگری گسترده‌ای بود که انجام شد.

مبنای این طرح پرونده الکترونیکی بود که به عنوان یک ریل گذاری در اوایل ورودم به وزارت بهداشت به عنوان یک تکلیف به جا مانده دنبال کردم. ما برای ۸۰ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک انجام دادیم وهمین اقدام سبب شد امروز بتوانیم در غربالگری کرونا حدود ۷۰ میلیون را با سامانه ۴۰۳۰ رصد کنیم و پس از شناسایی موارد بیماری،‌ اقدامات ایزولاسیون را انجام دهیم و به همین میزان بار بیمارستان‌هارا کاهش دهیم. این کار بزرگی است که در هیچ جای دنیا کسی انجام نداده است.

طرح فاصله گذاری هوشمند برای جلوگیری از آسیب به خانواده‌ها و کسبه کم بضاعت که با پروتکل سختگیرانه بتواند به مردم کمک کند را نیز در این جلسه بیان کردیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала