سخنان جدید ترامپ خطاب به جمهوری اسلامی

© REUTERS / Yuri Gripasسخنان جدید ترامپ خطاب به جمهوری اسلامی
سخنان جدید ترامپ خطاب به جمهوری اسلامی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اقدام اخیر قایق‌های ایرانی در نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: ما نمی‌خواهیم قایق‌های ایرانی اطراف کشتی‌های ما باشند و این اقدام ایران را اصلا تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از العالم، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز پنجشنبه به وقت تهران در سخنانی در کنفرانس خبری کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن اجازه نخواهد داد که برای ناوهای آمریکا مزاحمتی ایجاد شود که اگر این اتفاق بیفتد نیروهای آمریکایی می‌توانند تیراندازی کنند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم قایق‌های ایرانی اطراف کشتی‌های ما باشند، با این حال ایران اخیرا دوباره آن را تکرار کرده است و ما آن را اصلا تحمل نخواهیم کرد.

ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی درباره موفقیت آمیز پرتاب ماهواره نظامی ایران و قرار گرفتن آن در مدار زمین گفت که واشنگتن از نزدیک گزارش‌های مربوط به این موضوع را بررسی می‌کند.

سرلشکر سلامی: امروز سپاه فضایی شد - اسپوتنیک ایران
سرلشکر سلامی: امروز سپاه فضایی شد

رئیس جمهور آمریکا در ادامه واکنش خود به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی مدعی شد که «ما بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آنها می‌دانیم».

یاداور می شود ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی ایران صبح دیروز با ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شده و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. 

چندی پیش فرماندهی مرکزی  آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی  ۱۱ شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران برای ۶ کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدیویی را در این خصوص منتشر کرد.  آمریکایی ها  این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

به دنبال این قضیه، محمد جواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران  هم خطاب به آمریکایی ها  خاطرنشان کرد ایرانی‌ها در آب های سرزمینی خودشان مانور داشتند و نام صحیح خلیج فارس را هم به آنان یادآوری کرد.

سرتیپ علی حاتمی، وزیر دفاع ایران در این رابطه اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی متجاوزان آمریکایی‌ است و نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد هرگونه اقدامات غیرقانونی آمریكا در خلیج فارس با پاسخ ایران روبرو خواهد شد

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала