تهران، مسکو و آنکارا برگزاری نشست سه جانبه بعدی در ایران را تأیید کردند

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر تهران، مسکو و آنکارا برگزاری نشست سه جانبه بعدی در ایران را تأیید کردند
تهران، مسکو و آنکارا برگزاری نشست سه جانبه بعدی در ایران را تأیید کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرحله ششم مذاكرات سه جانبه کشورهای ضامن روند آستانه پس از عادی شدن شرایط مربوط به ویروس کرونا، برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو دور بعدی مذاکرات پیرامون آخرین تحولات سوریه با فرمت آستانه در خاک ایران را تأیید کردند.

در این بیانیه آمده است: وزرای امور خارجه سه کشور بر لزوم تداوم رایزنی ها و هماهنگی در عالی ترین سطح بین سه کشور ضامن روند آستانه به عنوان مهمترین و موثرترین روند حل و فصل بحران سوریه تاکید داشتند. طرف ها همچنین بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز حل و فصل سیاسی بحران سوریه و جدا سازی تروریست ها از معارضین بر تداوم مبارزه با تروریسم توافق کردند. در ادامه آمده است که "طرفین مرحله ششم مذاكرات رهبران كشورها در ایران پس از عادی شدن شرایط مربوط به ویروس کرونا" را تأیید كردند.

پیش از این وزارت امور خارجه ایران از برگزاری جلسه سه جانبه وزرای امور خارجه کشورهای ضامن روند آستانه ( ایران، ترکیه و روسیه ) بصورت ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала