مهار ویروس با همکاری یکدیگر و انتقال تجربیات

اشتراک
روحانی: اتحادیه اروپا باید نقش خود را در مقابله با اقدامات غیرانسانی آمریکا ایفا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام نمود که اتحادیه اروپا باید نقش خود را در مقابله با اقدامات غیرانسانی آمریکا ایفا کند.

حسن روحانی در ادامه گفت:«ایران در زمینه مقابله با این ویروس به پیشرفت های خوبی در شرکت های دانش بنیان دست یافته و آمادگی داریم با انتقال تجربیات خود در زمینه مهار ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنیم. کشورها به تنهایی و بدون کمک بکدیگر قادر به عبور از این بحران سخت نخواهند بود. با همکاری یکدیگر و اشتراک و انتقال تجربیات خود می توانیم این ویروس را مهار کنیم.

در این شرایط سخت فشارهای آمریکا بر مردم ایران از هر زمان دیگر غیر انسانی تر بوده و تداوم آن یک جنایت وحشیانه علیه یک ملت بزرگ بوده و برخلاف همه اصول انسانی و مقررات بین المللی است.

موسوی: اجرای کامل اینستکس دلیل کافی برای لغو گام های ایران نیست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موسوی: اجرای کامل اینستکس دلیل کافی برای لغو گام های ایران نیست

تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت هم ادامه دارد. انتظار داریم کشورهای اروپایی بویژه ایتالیا در برابر این نقض مقررات در این شرایط سخت، اقدامات لازم را انجام دهند.

با توجه به مواضع ایتالیا درخصوص برجام و حمایت از این توافق بین المللی، ما آماده هستیم به تعهد کامل خود در برجام عمل کنیم درصورتی که طرف مقابل هم به همه تعهدات خود عمل کند و دست از تهدید بردارد. ایتالیا همواره در سیاست خارجی ما از جایگاه مهمی برخوردار بوده است و امیدوارم  اتحادیه اروپا را به اجرای کامل برجام دعوت کند.

ساز و کار مالی طراحی شده از سوی اروپا ( اینستکس)  متاسفانه هنوز نتوانسته قدم قابل توجه و موثری بردارد و نقشی را ایفا کند. امروز مسائل سیاسی نباید به صورت قبل مطرح باشد و مسائل انسانی و نجات جان انسان ها باید در اولویت قرار گیرد. در این مقطع، روشن است که سرنوشت جامعه جهانی به طور کامل به هم وابسته است و امیدوارم اروپا و بویژه ایتالیا در این شرایط حساس بتوانند اقدامی انجام دهند که به نفع همه ملت ها باشد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала