مشکل ارزی یک و نیم میلیون تن کالا در بنادر ایران

© Fotolia / Kadmyمشکل ارزی یک و نیم میلیون تن کالا در بنادر ایران
مشکل ارزی یک و نیم میلیون تن کالا در بنادر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توزیع برنج، شکر و روغن با قیمت دولتی برای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی اعلام کرد که توزیع حدود ۵۰ هزار تن برنج، ۵۰ هزار تن شکر و ۵۰ هزار تن روغن با قیمت دولتی برای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

یزدان سیف در این خصوص گفت:« برنامه دولت در حوزه تامین ذخایر و تنظیم بازار، بخشی از سیاست‌های دولت است و توزیع کالا و نظارت بر فروش کالا‌های وارد شده با ارز 4 هزار و 200 تومانی از دیگر وظایف در حال انجام دولت است.

در حوزه تنظیم بازار، تقریبا از روز‌های پایانی سال و ماه مبارک رمضان، حدود 420 هزار تن انواع کالا را از ذخایر و گردش تنظیم بازار کالای دولتی در مجموع بخش مصرفی مردم داشتیم که از این میزان 80 هزار تن مرتبط با ماه مبارک رمضان است.

عرضه و فروش بیش از ۱۱۰ تن برنج‌ تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند تهران +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
عرضه و فروش بیش از ۱۱۰ تن برنج‌ تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند تهران +ویدئو،عکس

توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام در یک ماه امسال حدود 2 میلیون تن کالا از داخل بندر جا به جا شده است. از 4 میلیون تن کالای اساسی مانده در گمرک، حدود دو و نیم میلیون تن، کالای جاری بندر است و حدود یک و نیم میلیون تن مشکلات ارزی و اسنادی دارند.

بخشی از مشکلات مربوط به تعطیلات و ممنوعیت برخی پرواز‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا است.

اصولا در سیاستگذاری و حکمرانی، نظم یکی از مهمترین عناصر موفقیت است و هر عنصری که بخواهد آن را مختل کند نه تنها به حکمرانی کمک نمی‌کند بلکه بقیه چرخ‌های اقتصادی هم به مشکل بر می‌خورد. واردکننده‌ای که بدون اطلاع بانک مرکزی و بدون ثبت سفارش و بدون طی مراحل تخصیص و تامین، کشتی پر از کالا را به بنادر کشور می‌آورد و دولت را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهد، بی نظمی ایجاد می‌کند.

دولت با توجه به موجودی شکر قبلی، شکر خانوار را بسته بندی شده با قیمت هر کیلو گرم 5 هزار و 900 عرضه می‌کند. تاکنون حدود 300 هزار تن برنج در انبار‌های بخش خصوصی موجود است که با ارز 4 هزار و 200 تومان وارد شده است.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طرح ویژه نظارتی دارند که آغاز شده است و گروه‌های مختلف بازرسی حضور دارند و بر انبار‌های بخش خصوصی و شبکه توزیع، نظارت می‌کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала