ایران برای شناسایی کرونا آموزش سگ های امداد را آغاز می کند

© Sputnik / Дильшода Рахматоваایران برای شناسایی کرونا آموزش سگ های امداد را آغاز می کند
ایران برای شناسایی کرونا آموزش سگ های امداد را آغاز می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس گزارشی از بیزنس اینسایدر، احتمال پاسخگویی سگها به بیماری همه گیر کرونا ویروس مشخص شده است؛ سگ ها می توانند 20،000 برابر بهتر از انسان بوها را تشخیص دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به گفته حمیدرضا شیری سخنگوی این پروژه، این آموزش توسط ارتش ایران پشتیبانی می شود. وی روز سه شنبه اعلام داشت: از آنجا كه سگ ها می توانند 20،000 برابر بهتر از انسان بوها را تشخیص دهند، آنها قبلاً آموزش دیده اند تا برخی بیماریها چون مالاریا را تشخیص دهند.

نحوه دست و پنجه نرم کردن دانش آموزان با شیوه جدید آموزشی در قرنطینه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نحوه دست و پنجه نرم کردن دانش آموزان با شیوه جدید آموزشی در قرنطینه

وی گفت: دو هفته از آغاز این پروژه می گذرد. در مرحله اول تحقیق، ما ثابت كردیم كه سگ ها به كرونا ویروس آلوده نمی شوند. اکنون دو هفته است که سگ ها بطور مستقیم با ویروس کار می کنند، اما آزمایش های متعدد در مراحل مختلف نشان می دهد که هیچ یک از آنها و مربیان ویروس را دریافت نکرده اند.

شیری افزود: از آنجا که ما نمی دانستیم کدام نژاد توانایی تشخیص بهتری دارد، ما از نژادهای مختلفی از جمله لابرادور، گلدن رتریور، ژرمن شپرد و بردر کالی استفاده کردیم.

شیری امیدوار است که این تیم بتواند در 10 روز آینده موفقیت این پروژه را اعلام کند. پروژه های مشابهی نیز در کشورهای دیگر از جمله انگلستان آغاز شده است. براساس گزارشی از بیزنس اینسایدر، احتمال پاسخگویی سگها به بیماری همه گیر کرونا ویروس توسط دانشکده بهداشت و تراپی لندن (LSHTM)، دانشگاه دورام و سازمان سگ های تشخیص پزشکی بررسی شده است.

وی خاطر نشان ساخت: ما در روزهای ابتدایی برای تشخیص بو "کووید-19" هستیم و نمی دانیم "کووید-19" هنوز بوی خاصی دارد یا خیر، اما می دانیم که سایر بیماری های تنفسی بوی بدن ما را تغییر می دهند؛ بنابراین فرصتی وجود دارد که آن را انجام دهیم.

پروفسور جیمز لوگان رئیس گروه کنترل بیماری در LSHTM، گفت: این ابزار تشخیصی جدید می تواند با تحریک "کووید-19" پاسخ ما را روشن سازد.

در صورت مؤثر بودن، این ابزار جدید می تواند ظرفیت شناسایی کشورها را متحول کند و بحران مشکل آزمایش را برطرف کند. به گفته کارشناسان، این سگ ها قادرند هر ساعت 750 نفر را آزمایش کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала