قیمت نفت برای اولین بار در تاریخ منفی شد

© Depositphotos.com / Mic1805قیمت نفت برای اولین بار در تاریخ منفی شد
قیمت نفت برای اولین بار در تاریخ منفی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارزش نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت در بازار لندن به زیر صفر سقوط کرد و برای اولین بار در طول تاریخ به شاخص منفی رسید.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به داده‌های معاملاتی، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل ماه می، به پایین‌ ترین سطح تاریخی خود رسید و سقوط منفی را تجربه کرد.

ارزش نفت خام به 0,01 رسید - اسپوتنیک ایران
ارزش نفت خام به 0,01 رسید

بدلیل شیوع ویروس همه گیر، کرونا اقتصادهای جهانی را ویران می کند و در حال تهدید و از بین بردن رشد یک دهه تقاضا است، هزاران شغل را کاهش می دهد و صدها میلیارد دلار از دارایی شرکت ها را از بین می برد.

فعالیت های صنعتی و اقتصادی در حال کاهش است، زیرا دولت های سراسر جهان به دلیل گسترش سریع کرونا ویروس فعالیت های خود را تعطیل می کنند. وقتی بازار بسیار شلوغ است و به هیچ وجه جایی برای قرار دادن فیزیکی بشکه های نفت خام وجود ندارد نفت با عوارض جانبی خود روبرو می شود.

در زمان 21:33 به وقت مسکو، قیمت معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت در بورس نیویورک (NYMEX) با 162.51 درصد کاهش به منهای 11.42 دلار در هر بشکه رسید. قیمت معاملات آتی می در بورس ICE لندن با 104.11 درصد کاهش به منهای 0.75 دلار در هر بشکه رسید.

​توافق بی سابقه اوپک و متحدانش که یک هفته پیش برای مهار عرضه منعقد شده بود، خیلی دیر منعقد شد و شاهد سقوط یک سوم تقاضای جهانی هستیم.

چندی پیش گزارش شده بود که طبق داده های بازار تجارت جهانی، قیمت ماه می نفت وست تگزاس اینترمیدیت ممکن است در بازار لندن به 0.01 دلار در هر بشکه سقوط کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала