عجیب‌ترین قوانین کرونایی در کشورهای مختلف +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Piero Cruciatti انتشار فهرست واکسن های در دست تهیه برای پیشگیری از کرونا
 انتشار فهرست واکسن های در دست تهیه برای پیشگیری از کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کروناویروس تهدیدی برای تمام جهان سبب شده در برخی از کشورها قوانین متفاوت و گاها عجیب در رابطه با آن وضع شود.

به گزارش اسپوتنیک، با شیوع کروناویروس جدید بسیاری از کشورها قوانین اضطراری و سخت‌گیرانه‌ای برای کنترل

زنجیره انتقال کرونا وضع کردند اما در این میان قوانینی در برخی از کشورها وضع شده است که عجیب به نظر می‌رسند. مردم پاناما در طول شبانه‌روز تنها دو ساعت می‌تواند از خانه‌هایشان خارج شوند آن هم با تفکیک جنسیت، به طوری که مردان و زنان حق حضور همزمان در خیابان را ندارند.

 

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

دولت کنیا برای جدی گرفتن قوانین قرنطینه در این کشور سربازان قبایل محلی را مسئول مقابله با افراد متخلف قرار داد، تا جایی که در صورت دیدن این افراد آنها را با کمربند مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. در کلمبیا مردم طی دوران قرنطینه بر اساس آخرین شماره کارت ملی از خانه خارج می‌شوند. مردم صربستان در دوران قرنطینه می‌توانند در طول شبانه روز سگ‌هایشان را یک ساعت برای گردش به بیرون ببرند که اجرای این طرح به دلیل اعتراض مردم نسبت به آن لغو شد. پلیس هند علاوه بر تنبیه فیزیکی شهروندانی که قوانین قرنطینه را نقض می‌کنند جریمه‌‌های عجیب و غریبی هم برای آنان در نظر گرفته‌اند، تا جایی که پلیس این کشور شهروندی که جریمه کرده بود را مجبور کردند ۵۰۰ بار بنویسد من رژیم قرنطینه را رعایت نکردم، معذرت میخواهم.

View this post on Instagram

A post shared by مجله خبري "ميداس يار" (@midasyar) on

رئیس جمهور بلاروس جز آن دسته از افرادی بود که برای عدم مقابله با ویروس کرونا و اجرایی نکردن قرنطینه در کشور استدلال عجیبی آورد. او بر این باور است که به دلیل اینکه ویروس کرونا را نمی‌توان با چشم غیرمسلح دید پس کشورش نیازی برای انجام اقدامات لازم جهت مبارزه با آن را ندارد. ترکمنستان یکی از عجیب‌ترین واکنش‌ها را نسبت به این بیماری همه‌گیر داشت؛ این کشور استفاده از کلمه کرونا را ممنوع کرد و یا حتی گفته می‌شود اگر کسی راجع به آن حرفی بزند و ماسکی بر روی صورتش داشته باشد احتمالا بازداشت می‌شود. و اما یکی از قوانین عجیب اتریش‌ها در مواجهه با کرونا استفاده آنها از ماسک بوده است تا جایی که این کشور مصرف ماسک را در سوپرمارکت‌های این کشور اجباری کرد.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

کاربران در واکنش به این قوانین عجیب نظرات متفاوتی را عنوان می‌کنند برخی معتقدند این کشورها با توجه به وضعیت حاکم و روحیات مردم کشور خود تصمیم به وضع چنین قوانینی می‌گیرند. برخی دیگر مخالف مجازات و تنبیه بدنی شهروندان هستند و این روش را بی‌تاثیر می‌دانند که ممکن است بسیاری نیز به راحتی بتوانند آن را دور بزنند. جمعی از کاربران نیز معتقدند وضعیت بهداشت عمومی در هر کشوری بر سایر موارد اولویت دارد و مسئولین باید بدانند برای هر قانونی که وضع می‌کنند سلامتی شهروندان را در نظر بگیرند به گونه‌ای که به آنان صدمه‌ وارد نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала