دیدار ظریف و اسد با ماسک + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با بشار اسد رییس جمهور سوریه و ولید معلم همتای سوری خود دیدار و رایزنی کرد .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، محمد جواد ظریف روز 20 اوریل در جریان سفر یک روزه خود به دمشق به صورت جداگانه با بشار اسد رییس جمهور سوریه و ولید معلم وزیر امورخارجه این کشور عربی، در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی کرد .

 این سفر، اولین سفر دیپلماتیک وزیر امورخارجه در سال جاری است. یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به سفر روز دوشنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به سوریه اظهار داشت که به نظر می‌رسد یکی از مباحث مهم در جریان این سفر رایزنی در ارتباط با ضرورت خروج هر چه زودتر نیروهای خارجی از جمله نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی از سوریه باشد.

آمادگی ترکیه برای کمک به عراق در مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
تهدید اردوغان به وارد کردن ضربات شدیدتر به نیروهای اسد

حسن هانی زاده، در این خصوص گفت:«در حال حاضر سوریه عمق استراتژیک ایران و یکی از مهمترین کشورهای عضو محور مقاومت است. این کشور در حال خروج از جنگ نفس‌گیر 9 ساله است و در واقع پس از سال‌ها درگیری و مبارزه با گروه‌های تروریستی در حال حرکت به سمت آرامش است. چنانکه در حال حاضر 95 درصد از خاک این کشور از حضور گروه‌های تروریستی پاکسازی شده است.

مقابله با جریان‌های تکفیری یکی از اقدامات موثر دولت آقای بشار اسد برای حفظ محور مقاومت محسوب می‌شود. این سفر در راستای گسترش همکاری‌های استراتژیک تهران و دمشق که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، انجام می‌شود.

رایزنی‌هایی بین سه کشور ایران، روسیه و سوریه در جریان است که ترکیه با گرفتن تضمین‌هایی از سوریه، نیروهای خود را از ادلب خارج کند. بنابراین به نظر می‌رسد رایزنی درباره خروج نیروهای نظامی ترکیه و آمریکا از سوریه بخشی از مأموریت ظریف در جریان این سفر است».

​وزیر امورخارجه ایران در این سفر به دولت بشار اسد این اطمینان را می‌دهد که ایران همواره در کنار سوریه باقی خواهد ماند و از هرگونه کمک به این کشور برای مقابله با گروه‌های تروریستی دریغ نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала