تغییراتی کوچک غذایی برای زندگی سالم تر

© Depositphotos.com / AntonMatyukhaتغییراتی کوچک غذایی برای زندگی سالم تر
تغییراتی کوچک غذایی برای زندگی سالم تر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۶ تغییر کوچک که باعث می شود رژیم غذایی سالم تری داشته باشید.

به گزارش اسپوتنیک شما می توانید با جایگزین کردن این ۶ ماده غذایی به رژیم خود، سالم تر زندگی کنید.

به جای غلات صبحانه ی شیرین، بلغور جودوسر بخورید. کالری های غیرضروری را حذف کنید و مقداری غلات سالم به رژیم تان اضافه نمایید. برای طعم بهتر و افزایش چربی های سالم، مقداری دارچین و آجیل به آن اضافه کنید. اگر به شیرینی بیشتری نیاز دارید، می توانید مقداری میوه ی تازه یا خشک نیز در آن بریزید.

 کره و مایونز را با آووکادو جایگزین کنید. آووکادو غنی از چربی های تک غیراشباع است که به کاهش وزن شما کمک می کند. همچنین آووکادو غنی از آنتی اکسیدان ها و فیبر است. 

سیب زمینی های شیرین را به جای سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید. سیب زمینی شیرین فیبر بیشتری نسبت به سیب زمینی های معمولی دارند که این مسئله، آنها را سیرکننده تر و سالم تر می کند. بعلاوه، سیب زمینی های شیرین غنی از بتاکاروتن و سایر مواد مغذی هستند که باعث می شود کالری های آنها مانند کالری های سیب زمینی سرخ کرده ی معمولی، پوچ نباشد. 

 بهتر است وقتی هوس شیرینی می کنید، کیک ها و شیرینی های سبک را در خانه درست کنید. از آنجا که خودتان زحمت درست کردن آنها را می کشید، با بی توجهی در خوردن شان زیاده روی نخواهید کرد.

 8 مواد غذایی برای حفظ جوانی مغز  - اسپوتنیک ایران
8 مواد غذایی برای حفظ جوانی مغز

نوشیدنی های شیرین علاوه بر آنکه کالری پوچ دارند، نمی توان آنها را جزء غذای مصرفی تان در نظر بگیرید.  شما با نوشیدن نوشابه به اندازه ی زمانی که یک چیز جامد و شیرین مانند آبنبات می خورید، احساس سیری نخواهید کرد. این بدان معناست که اگر هوس شیرینی کنید و از یک نوشیدنی شیرین استفاده کنید، احتمالا دوباره به سراغ شیرینی می روید. درعوض نوشیدنی های شیرین را به طور کامل حذف کنید و به جای آنها از چای یا آب که بدون کالری هستند، استفاده نمایید.

اگر به یک اسنک شور نیاز دارید، آن بسته چیپس را کنار بگذارید و به جای آن یک مشت آجیل بخورید. چوب شور و چیپس، کالری های پوچ دارند و هیچ ماده ی مغذی به بدن تان نمی رسانند. در سوی مقابل، دانه ها و آجیل ها سرشار از ویتامین ای و مواد معدنی کمیاب هستند که باعث می شوند بدن تان بهتر کار کند. آنها همچنین غنی از چربی های سالم هستند بنابراین واقعا شما را سیر می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала