تعویق بازپرداخت بدهی ده ها کشور از سوی صندوق بین المللی پول

© Sputnik / Natalia Seliverstovaتعویق بازپرداخت بدهی ده ها کشور از سوی صندوق بین المللی پول
تعویق بازپرداخت بدهی ده ها کشور از سوی صندوق بین المللی پول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق بین المللی پول و کشورهای G20، بازپرداخت بدهی ده ها کشور را به تعویق می اندازند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق بین المللی پول و گروه بزرگترین اقتصادهای جهان G20 تصمیم گرفتند پرداخت بدهی ها را برای چند ده کشور فقیر به تعویق بیندازند.

بنابراین، صندوق بین المللی پول برای پرداخت معوقات بالغ بر بیش از یک میلیارد دلار، و کشورهای وام دهنده - بیش از 20 میلیارد دلار – را به تعویق می اندازند. دلیل این امر شرایط بد اقتصاد جهانی است که در اثر همه گیری کرونا‌ویروس ایجاد شده است. این صندوق از طریق کمک های داوطلبانه کشورهای عضو صندوق بین المللی پول از جمله انگلیس، ژاپن و چین مجدداً تکمیل می شود. 

به ابتکار رئیس صندوق، كریستالینا جورجیووا، بودجه اعتبار دیگری كه از طرف صندوق بین المللی پول محاسبه می شود و جهت كاهش فقر در جهان سوم تخصیص داده شده، باید به 17 میلیارد دلار افزایش یابد. در عین حال، منابع صندوق که می تواند برای وام اختصاص یابد، بالغ بر یک تریلیون دلار است.

با این حال، جورجیووا معتقد است که این کافی نیست: برای تأمین نیازهای فوری کشورهای در حال توسعه، ممکن است "تریلیون ها" نیاز باشد. اکنون این صندوق احتمال صدور شماره اضافی از حقوق ویژه دریافت وام از واحد ویژه پولی این صندوق که به سبد ارزهای اصلی وصل است را در نظر گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала