ترددهای بین استانی از دوشنبه در ایران آزاد می شود

© Photo / IRNAترددهای بین استانی از دوشنبه در ایران آزاد می شود
ترددهای بین استانی از دوشنبه در ایران آزاد می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک هفته پس از رفع محدودیت تردد بین شهری، امکان ترددهای بین استانی نیز از فردا اول اردیبهشت ماه در سراسر ایران میسر می گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ستاد مبارزه با کرونا ایران، روز ٢٤ فروردین ماه ترددهای بین شهری را آزاد کرد و همان زمان از سوی رئیس جمهوری اعلام شد که از ابتدای اردیبهشت ماه ترددهای بین استانی نیز آزاد می‌ گردد.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی کرونا - اسپوتنیک ایران
نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی کرونا

بر این اساس این اعلامیه، از فردا روز دوشنبه، اول اردیبهشت علاوه بر رفع ممنوعیت‌ تردد بین شهری تردد بین استان‌ ها نیز رفع می گردد و امکان مسافرت هم فراهم می شود.

در شبانه روز گذشته تردد در جاده های برون شهری به میزان 14 درصد افزایش یافت، که سهم وسایل نقلیه سنگین به 17 درصد رسید که دلیل اصلی آن حمل کالاهای اساسی از بنادر ایران است.

بر اساس پیش بینی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رفع محدودیت تردد بین استانی که تا پیش از این منجر به جریمه های 500 هزار تومانی می‌ شد، باعث افزایش 30 درصدی ترددها نسبت به روزهای گذشته خواهد بود.

از چهارم فروردین ماه امسال و همزمان با افزایش گزارشات دریافتی از بعضی استانها که حاکی از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستانها و مراکز استانها داشت، محدودیت های تردد بین استانی آغاز شد. در طول این مدت علاوه بر جریمه 500 هزار تومانی خودروهای متخلف تا یک ماه توقیف شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала