آمادگی ترامپ برای ارسال دستگاه تنفس مصنوعی به ایران

© REUTERS / Kevin Lamarqueآمادگی ترامپ برای ارسال دستگاه تنفس مصنوعی به ایران
آمادگی ترامپ برای ارسال دستگاه تنفس مصنوعی به ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در چارچوب کنفرانسی که روز شنبه در کاخ سفید برگزار شد، اعلام کرد که اگر ایران بخواهد آمریکا می تواند دستگاه تنفش مصنوعی به آنها بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ بیان داشت: « من به آنها پیشنهاد کمک می دهم اگر آنها خودشان بخواهند. اگر به این دستگاه نیاز دارند. من می توانم برایشان بفرستم. ما هزاران دستگاه تنفس مصنوعی بلااستفاده داریم و آنها می توانند منابع خود ( دستگاه های تنفس مصنوعی) را افزایش دهند و بیمارستان هایشان را تجهیز کنند.»

اواسط ماه مارس وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف در توئیتر خود لیست ابزارهای لازم برای مقابله با کروناویروس در کشور را نوشته بود و بیشتر از همه ماسک و دستکش یکبار مصرف نیاز بود.

ظریف خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کرد که تحریم های آمریکا یکی از موانع اصلی در مقابله با کروناویروس است، لغو شوند. ایران همچنین از صندوق بین المللی ارز خواست که ۵ میلیارد دلار به ایران بدهد.

در این لیست که از ۳۰ بند تشکیل شده بود همچنین تجهیزات تنفس مصنوعی به میزان ۱۰۰ عدد نیز ذکر شده بود. ایران همچنین به ۳میلیون تست برای تشخیص کروناویروس نیاز دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала