تلاش‌های عربستان برای خروج از "باتلاق یمن"

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تلاش‌های عربستان برای خروج از "باتلاق یمن"
تلاش‌های عربستان برای خروج از باتلاق یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکونومیست در گزارشی به بررسی تلاش‌های عربستان سعودی برای خروج از جنگ یمن پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله اکونومیست در گزارشی با عنوان " باتلاق سعودی" به بررسی تلاش‌های عربستان برای خروج از جنگ یمن پرداخته است.

در این گزارش آمده است که در 8 آوریل سال جاری ائتلاف به رهبری عربستان اعلام کرد که به‌مدت دو هفته در یمن آتش‌بس اعلام می‌کند. انگیزه اصلی عربستان از اعلام آتش‌بس تغییر معادلات جنگ و از دست رفتن برگ برنده‌های سعودی بود. سعودی‌ها با وجود حملات هوایی مکرر نتوانستند انصارالله را شکست دهند و از مقرشان در صنعا خارج کنند.

وزارت کشور یمن عربستان را متهم به انجام حملات کرونایی کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت کشور یمن عربستان را متهم به انجام حملات کرونایی کرد

پس از آن عربستان حملات هوایی خود را نسبت به سال 2015 حدود 90 درصد کاهش داد. سعودی‌ها در ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه‌ای را با انصارالله آغاز کردند. پس از آن که امیدهای عربستان در خصوص بازگرداندن عبدربه منصور هادی به صنعا به نتیجه نرسید در زمان حاضر تصمیم گرفته است حملات موشکی خود را در یمن کاهش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است که مداخله نظامی عربستان در یمن به‌عنوان یک پروژه متکبرانه برای محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی آغاز شد؛ اما نیروهای انصارالله در برابر این پروژه ایستادگی کردند و بن‌سلمان در زمان حاضر به این جنگ به‌عنوان یک باتلاق نگاه می‌کند.

حملات موشکی انصارالله ضد تأسیسات نفتی عربستان شهرت و ثبات این کشور را زیر سؤال برد. عربستان نمی‌خواهد هیچ چیز تلاش‌های آن را برای میزبانی اجلاس سران گروه 20 از بین ببرد، به همین دلیل محمد بن سلمان قصد دارد انصارالله را محاصره کند.

طرح یمنی‌ها برای صلح اینست که سعودی‌ها در وهله اول محاصره هوایی و زمینی یمن را بشکنند و پس از آن غرامت‌های این جنگ را به یمن بپردازند و همچنین دولت صنعا را به‌عنوان دولت قانونی یمن به‌رسمیت بشناسند. در صورتی که عربستان با این شرایط یمنی‌ها موافقت نکند٬ انصارالله وعده یک حمله گسترده در داخل عربستان را به آن داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала