به گزارش اسپوتنیک، مالک «تارا مارکت» در اقدامی برای مشتریان و دختران جوانی که برای خرید به این فروشگاه مراجعه میکردند چالشی به راه انداخت که به ازای حرکت «پا باز» میتوانند اقلام بهداشتی و ماسک را به صورت مجانی دریافت نمایند. انتشار ویدئوهای چالش حرکت «پا باز» در فضای مجازی واکنشهایی به دنبال داشت و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز عنوان کرد پس از انتشار خبر و تصاویر این موضوع در فضای مجازی دادگستری روز چهارشنبه ۲۷ فروردین علیه مالک این فروشگاه اعلام جرم کرده است.
View this post on Instagram
کاربرانی عنوان میکنند چگونه به این سرعت به این چالش واکنش نشان داده شد و علیه آن اعلام جرم شده است اما وقتی خبر خودکشی دختربچه ۱۱ ساله ایلامی در فضای مجازی منتشر شد این چنین واکنش تندی صورت نگرفت. آیا این عمل هم باعث تحریک برخی میشود که باید جلوی آن را گرفت؟! این کاربران عصبانی عنوان میکنند که با این حساب باید یک چالش دروغ نگفتن هم برای صداقت هیئت دولت در ایران راه انداخت و برای کسی که بتواند راست بگوید جایزه در نظر گرفت. اما برخی از کاربران عنوان میکنند در این مورد بحث تحریککننده بودن در میان نیست، چراکه این روش خارج از عرف برای بازاریابی بوده و از آن دسته رفتارهای تقلید شدهی کورکورانه از غرب میباشد.
View this post on Instagram
جمعی از کاربران نیز عنوان میکنند افرادی که این چالش را انجام میدهند لباسهایشان با زمین تماس پیدا میکند که این خود ممکن است باعث انتقال میکروب و ویروس شود، بنابراین میتوان گفت جهل و بیتفاوتی مبتکر این چالش در سلامت مشتریان در خلاقیتش نهفته است و این موضوع باعث تاسف است. این کاربران معتقدند صاحب فروشگاه میتوانست از ایدههای دیگر برای جذب مشتری استفاده کند که تمام افراد با هر ردهی سنی میتوانستند در آن شرکت کنند. گروه دیگری از کاربران هم معتقدند این ماجرا آنجایی جنجال به پا کرد که دادستان علیه آن اعلام جرم کرده و باعث شد که کل ایران این چالش را ببینند و اگر صاحب این فروشگاه صدها آگهی برای تبلیغ فروشگاهاش هزینه میکرد تا این حد بین مردم شناخته نمیشد.
View this post on Instagram
برخی از کاربران اما این چالش را برای تشویق رعایت فاصله اجتماعی میدانند و آن را ایدهای جالب برای روحیهبخشی بیشتر به جوانان و ترغیب آنان به ورزش کردن میخوانند.