احزاب برای تشکیل کابینه الکاظمی موافقت کردند

© REUTERS / PRESIDENCY OF REPUBLIC OF IRAQمصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از نمایندگان مجلس عراق از موافقت احزاب مجلس برای دادن رای اعتماد به کابینه نخست وزیری جدید این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از موازین نیوز، محمد شیاع السودانی نماینده پارلمان عراق، اذعان داشت، که همه احزاب سیاسی در ضرورت تصویب دولت در اسرع وقت برای مقابله با چالش‌ ها و بحران‌ های کشور هم نظر و موافق هستند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق - اسپوتنیک ایران
خروج نیروهای آمریکایی از عراق شرط نخست‌ وزیر است

این نماینده مجلس همچنین افزود: کشور با دسته ای از بحران‌ ها و مشکلات روبروست که نیاز به یک تیم حرفه‌ ای و متخصص و پاک‌ دست دارد تا برای یافتن راه‌ حل‌ها و کاهش پیامد این بحران‌ ها با نخست وزیر جدید همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد که هر گزینه‌ ای از افراد غیرمتخصص و ناکارآمد با شکست مواجه خواهد شد و تأثیر منفی بر اقدامات دولت و نیز میزان رضایت افکار عمومی خواهد گذاشت.

السودانی از احزاب سیاسی عراق خواست به بحران کرونا و منع رفت و آمد در کشور و عدم وجود فشار از جانب افکار عمومی به‌ عنوان فرصتی برای بازگشت به گزینه‌ های اشتباه و ناهنجار نگاه نکنند. همچنین ابراز امیدواری کرد که نیروهای سیاسی با مسئولیت‌ پذیری بالا در روند تشکیل دولت برای مصطفی الکاظمی همکاری نمایند.

محمد شیاع السودانی خاطر نشان کرد: مصطفی الکاظمی تجربه‌ های محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی و ملاحظات آنها را مورد استفاده قرار می‌ دهد و برای تشکیل دولت همسو با آرمان‌ ها و چشم‌ اندازهای مردم، خواهد کوشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала