ماجرای واگذاری گاو به جای اقساط وام +ویدئو

CC0 / Pixabay / Корова
Корова - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دامدار قمی به دلیل عدم توانایی در پرداخت آخرین قسط وام دریافتی‌اش از بانک ملی و برای اینکه بانک حساب ضامنش را باز کند گاوش را به جای بدهی به بانک برد.

به گزارش اسپوتنیک، تبعات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد به ویژه کسب و کارهای کوچک به دلیل عدم کسب درآمد در ایران همچون سایر کشورها هر روز آشکارتر می‌گردد. به تازگی نیز ویدئویی از یکی از مشتریان بانک ملی شعبه ۱۹ دی قم در فضای مجازی منتشر شده است که در اقدامی عجیب به علت عدم توانایی در پرداخت اقساط وام و برای رفع مسدودی حساب ضامن‌ وام‌ دریافتی‌‌اش یکی از گاوهایش را مقابل بانک آورد تا به جای بدهی آخرین قسط باقی مانده‌اش او تحویل بانک دهد. این دامدار در گزارشی که از او تهیه شده می‌گوید که به دلیل شیوع ویروس کرونا درآمدی نداشته و حتی نتوانسته گاو خود را بفروشد تا آخرین قسطش را بپردازد، به همین دلیل یک راس گاو آورده تا به جای بدهی به بانک تحویل دهد.
مسئولان بانکی شعبه نیز در این رابطه اعلام کردند که وام این فرد برای لوازم خانگی بوده است و می‌بایست در آذر ماه سال گذشته طبق تعهدات مشتری به بازپرداخت وام، اقدام می‌کرد و البته بانک چهار ماه با وی مدارا کرد و نتیجه‌ای نداشت.

View this post on Instagram

A post shared by شبکه تی وی پلاس (@tvpluss) on

علاوه بر اینکه این ماجرا باعث شد پرونده این دامدار برای بررسی و تحقیقات بیشتر به مراجع قضایی ارسال شود؛ واکنش‌های مختلف کاربران در صفحات اجتماعی را نیز به دنبال داشته است.
کاربران بسیاری در واکنش به این موضوع عنوان می‌کنند در واقع بانک با این دامدار مدار نکرده است که او مجبور شده گاوش را به جای بدهی‌ واگذار کند. این کاربران عنوان می‌کنند بانک‌ها با کسانی که وام میلیاردی گرفتند و اقساط آنها پرداخت نشده چگونه مدارا می‌کنند؟! چرا تنها به مردم کم درآمد سخت می‌گیرد، مگر توانایی برخورد با آنها را ندارند؟!
اغلب کاربران حق را به دامدار می‌دهند و عنوان می‌کنند بانک‌ها عامل تورم و ورشکستگی هستند و حتی اگر بانک وام قرض‌الحسنه ندهد، در واقع سود می‌گیرد و مبلغ آن قابل توجه است و در وضعیتی که بانک‌ها باید با مردم تعامل کنند این چنین آنان را تحت فشار قرار می‌دهند. این کاربران با حالت تمسخر عنوان می‌کنند که دامدار باید کل دامش را به بانک می‌برد تا بهتر با او مدارا می‌شد.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

جمعی از کاربران هم ضمن اینکه از برگشت خوردن چک‌هایشان و تعویق قسط‌های بانکی خود می‌گویند از این گلایه دارند که چرا باید خبرگزاری‌ها از تصویب قانونی خبر دهند که به آن عمل نمی‌شود و چرا در حالی که از مردم می‌خواهند در خانه بمانند و درآمدی وجود ندارد بانک‌ها تا این حد سخت‌گیری می‌کنند. گروهی از کاربران حق را به هیچ یک از طرفین نمی‌دهند و عنوان می‌کنند جدا از اینکه هم مسئولین بانک و هم مشتری حق را به خود می‌دهند، بانک پولش را می‌خواهد و مشتری فرصتی برای تهیه این پول در شرایط کرونایی که درآمدی ندارد؛ و در حالی که هر دو حقیقت را می‌گویند دستگاه قضایی چه دستوری صادر خواهد کرد؟!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала