حمله هوایی ائتلاف عربی به پایتخت یمن

© REUTERS / Khaled Abdullahحمله هوایی ائتلاف عربی به پایتخت یمن
حمله هوایی ائتلاف عربی به پایتخت یمن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی حملات هوایی به صنعا، پایتخت یمن و مناطق اطراف آنرا که تحت کنترل نیروهای حوثی عضو جنبش انصارالله قرار دارند، آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت  نیروی هوایی ائتلاف عربی در مجموع نه حمله به  صنعا و مناطق اطراف آن و مواضع نیروهای حوثی انجام داده است.

ائتلاف عربی نیز به نوبه خود ، حوثی ها را به 547 مورد نقض آتش بس اعلام شده توسط این ائتلاف در 9 آوریل ، متهم کرده است.

نقض مکرر آتش بس یمن توسط سعودی ها  - اسپوتنیک ایران
نقض مکرر آتش بس یمن توسط سعودی ها

روز سه شنبه ، دولت عربستان سعودی در نشست هفتگی خود اعلام کرد که آتش بس در یمن که به مدت دو هفته در تاریخ 9 آوریل در پاسخ به فراخوانی به سازمان ملل برای مدت زمان همه گیری بیماری کرونا  ویروس اعلام شده ، قابل تمدید است. انصارالله، جنبش شیعه حاکم در شمال یمن در شرایط آتش بس اعلام شده در ارتباط با گسترش شیوع گرونا ویروس ، پیشنهاد پایان دادن به جنگ در یمن را مطرح کرد که قطع کامل و نهایی عملیات نظامی زمینی ، دریا یی و هوایی را در نظر می گیرد.

نجیب الیافی ، کارشناس مسائل یمن خاطرنشان ساخت که طرفین درگیری در یمن با وجود آتش بس اعلام شده به رویارویی مسلحانه شدید ادامه می دهند اما عربستان سعودی در حال پایان دادن به مشارکت خود در درگیری نظامی یمن علیه نیروهای حوثی است.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را آغاز کرده است . ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала