ترامپ آماده کمک به روسیه در زمینه دستگاه تنفس مصنوعی است

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ آماده کمک به روسیه در زمینه دستگاه تنفس مصنوعی است
ترامپ آماده کمک به روسیه در زمینه دستگاه تنفس مصنوعی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ایالات متحده در حال تولید دستگاه های تنفس مصنوعی است و به روسیه و سایر کشورها در ارتباط با کرونا ویروس کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید اعلام کرد: فکر می کنم روسیه به دستگاه های تنفس مصنوعی نیاز خواهد داشت. آنها در مسکو شرایط سختی دارند. ما به آنها کمک خواهیم کرد.

فاکس نیوز از ابتلای بیمار اولیه از آزمایشگاه ووهان مطلع شد - اسپوتنیک ایران
فاکس نیوز از ابتلای "بیمار اولیه" از آزمایشگاه ووهان مطلع شد

وی افزود: ایالات متحده آمادگی دارد تا به سایر کشورها به ویژه ایتالیا، اسپانیا و فرانسه کمک کند.

پیش از این، روسیه محموله ای از تجهیزات پزشکی، از جمله دستگاه های تنفس مصنوعی را به ایالات متحده ارسال کرده بود.

وزارت امور خارجه و دپارتمان امور خارجه روسیه در این رابطه گفتند، كه دو كشور بیش از یک بار به یكدیگر كمک كرده اند و بدون تردید در آینده این كار را ادامه می دهند.

تعدادی از شرکت های آمریکایی در حال راه اندازی تولید دستگاه های تهویه مکانیکی در مقیاس بزرگ هستند؛ ترامپ قانون تولید در زمان جنگ را برای تحریک تولید تصویب کرده است.

دنیس مانتوروف رئیس وزارت صنعت و تجارت روسیه، پیش از این گفته بود که تولید دستگاه های تنفس مصنوعی در روسیه پیش بینی شده است تا به هزارو پانصد عدد در ماه افزایش یابد.

همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، روسیه به سایر کشورها در مبارزه با کرونا ویروس کمک می کند تا آسیبی به خودشان نرسد.

وی در مصاحبه ای با روزنامه کامرسانت اذعان داشت: تصمیماتی که در مورد تخصیص بودجه و تجهیزات مناسب به عنوان کمک گرفته می شود با نیازهای روسیه مرتبط است. البته در نظر گرفته می شود که اکنون تولید تمام دستگاه های تنفس مصنوعی و سایر تجهیزات مورد نیاز ما با سرعت بیشتری ترتیب می شود. ما با وزارت صنعت و تجارت روسیه در تماس هستیم، آنها این کار را روز و شب انجام می دهند.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس از شیوع عفونت کرونا ویروس جدید "کووید-19" به عنوان بیماری همه گیر خبر داد.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، بیش از 1.9 میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است، بیش از 123 هزار نفر جان باخته اند.

ایالات متحده در تعداد کشته شدگان و مبتلایان به کرونا ویروس رتبه نخست را دارد. تعداد قربانیان اپیدمی در طی روز گذشته به رقم 2371 نفر رسیده است، بیش از 600 هزار مورد "کووید-19" ثبت شده است.

در روسیه براساس آخرین داده ها، 24490 نفر به کرونا ویروس آلوده شده اند و 1986 نفر بهبود یافته اند و تعداد 198 نفر درگذشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала