ادعای آزمایش موشک ضد ماهواره در روسیه

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationادعای آزمایش موشک ضد ماهواره در روسیه
ادعای آزمایش موشک ضد ماهواره در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا ادعا می کند که روسیه چهارشنبه آزمایش موشک ضد ماهواره قادر به رهگیری مستقیم را انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این فرماندهی گفته می شود : "فرماندهی  فضایی نیروی هوایی ایالات متحده از آزمایش روسیه از موشک ضد ماهواره  در روز  15 آوریل آگاه بوده و در حال پیگیری این قضیه است."

جان ریموند ، رئیس فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریكا گفت: "آزمایش DA-ASAT (موشک ضد ماهواره  قادر به رهگیری مستقیم روسیه) یک  نشانه دیگر حاکی از آن است كه تهدیدها برای سیستم های فضایی ایالات متحده و متحدینش  واقعی ، جدی و رو به افزایش است."

تجهیز جنگنده میگ روسی با موشک های ضد ماهواره ای - اسپوتنیک ایران
تجهیز جنگنده میگ روسی با موشک های ضد ماهواره ای

در این گزارش آمده است كه ایالات متحده آمریكا آماده " دفع  تجاوز و دفاع از ملت خود " ، متحدان و منافع ایالات متحده در مقابل اقدامات خصمانه در فضای کیهانی است.

ریموند افزود: تمام قدرتهای فضایی در زمینه ایجاد محیطی ایمن ، باثبات و پایدار برای فعالیت های فضایی مسئولیت دارند

یادآور می شود در اتحاد جماهیر شوروی در دهه 80 قرن بیستم میلادی  ، سیستم دفاع ضد فضایی (برنامه انهدام  ماهواره ها) فعال شده بود. این سیستم متشکل از موشک "سیکلون ـ 2"  به همراه یک ماهواره رهگیر بود که از پایگاه فضایی بایکانور به مدار زمین پایین پرتاب شده بود .

در سپتامبر 1985 ، ایالات متحده با استفاده از موشک ضد ماهواره ASM-135 ASAT که از یک جنگنده F-15 پرتاب شد ، ماهواره علمی نجومی علمی خود Solwind را در ارتفاع 555 کیلومتری سرنگون کرد. در فوریه 2008 ، ماهواره نظامی USA-193 با موفقیت توسط موشک آمریکایی دریا پایه ضد بالستیک   SM-3 در ارتفاع 247 کیلومتری منهدم  شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала