راز موفقیت ویتنام در مقابله با کرونا

© Fotolia / Jakartatravel ویتنام
 ویتنام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتنام با برخورد قاطعانه نسبت به رعایت قرنطینه و انسجام اجتماعی از پیامدهای تراژیک کرونا بدور ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه South China Morning Post، ویتنام با برخورد قاطعانه نسبت به رعایت قرنطینه و انسجام اجتماعی از پیامدهای تراژیک کرونا بدور ماند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ویتنام معتقد است که واکنش سریع کشور به این بحران، مهمترین عامل موفقیت است. اولین تحقیقات کشور در رابطه با ارزیابی خطرات، اوایل ماه ژانویه، بلافاصله پس از دریافت اخبار مربوط به موارد بیماری در چین انجام شد».

در کشور ویتنام فورا کمیته ملی هشداردهی و کنترل «کووید -19» به ریاست معاون نخست وزیر ایجاد شد که برنامه ملی واکنش به بحران کرونا را ارائه کرد. مدارس ویتنام از ماه ژانویه بسته شدند و 16 ماه مارس قرنطینه عمومی آغاز شد.از 25 ماه مارس، تمام پروازهای بین‌المللی متوقف شد. اکثر پروازهای داخلی، حرکت قطارها و اتوبوس ها لغو شده‌اند. افرادی که به دلیل عدم استفاده از ماسک، دیگران را مبتلا کنند تا 12 سال حبس در انتظارشان خواهد بود.

سامسونگ از ویتنام خواست تا مهندسان را قرنطینه نکنند - اسپوتنیک ایران
سامسونگ از ویتنام خواست تا مهندسان را قرنطینه نکنند

انسجام اجتماعی نیز یکی دیگر از دلایل موفقیت کشور ویتنام در مقابله با کروناویروس است. نخست وزیر ویتنام اقدامات کشور جهت بازدارندگی ویروس کرونا را با  اولین پیشروی بزرگ مقیاس نیروهای کمونیست در زمان جنگ با آمریکا در سال 1968 مقایسه کرد. افراد مسن گفتند که چنین حد همبستگی و نظم را از زمان جنگ به چشم ندیده بودند.  

تا 13 ماه آوریل شمار مبتلایان به «کووید -19» در ویتنام 262 نفر اعلام شده است.

تاکنون 225 کشور جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا روز 12 آوریل از مرز یک میلیون و 780 هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از 108 هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران هم که تا چند روز قبل در رده هفتم قرار داشت، هم‌اکنون در در رده هشتم قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала