هشدار سناتورهای آمریکایی به عربستان درصورت ادامه جنگ نفتی

© Depositphotos.com / Mic1805هشدار سناتورهای آمریکایی به عربستان درصورت ادامه جنگ نفتی
هشدار سناتورهای آمریکایی به عربستان درصورت ادامه جنگ نفتی 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از سناتورهای آمریکایی روز شنبه با وزیر انرژی و معاون وزیر دفاع عربستان سعودی گفتگوی تلفنی داشته وعواقب «جنگ نفتی» علیه تولیدکنندگان آمریکایی را گوشزد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه سناتور ایالت داکوتای شمالی کوین کرمر که در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرده، آمده است: « اگرچه ما برای آنچه که آنها به عنوان گام اول در حل مشکل برداشتند ارزش قائلیم، مشکلاتی که آنها باعثش شده اند، سعودی ها ماه هاست که جنگی را با تولید کنندگان نفت آمریکایی آغاز کرده اند و در عین حال ارتش ما در حال دفاع از آنهاست. این چیزی نیست که دوست با دوست خود می کند. رفتار آنها درست نبود و فراموش نخواهد شد. گام های بعدی عربستان سعودی  نشان خواهد داد که شراکت استراتژیک مان حفظ خواهد شد یا خیر.»

وی همچنین خاطر نشان کرد: «توافق عربستان سعودی و روسیه در خصوص کاهش استخراج نفت گام در جهت درست است. تولید کنندگان آمریکایی تحت تاثیر شرایط بازار در آینده برای بازگرداندن تعادل به بازار تلاش خواهند کرد و تضمین می کنند که شرکت های دولتی نفتی ( از روسیه و عربستان سعودی) این توافق را حفظ نمایند. در عین حال ما تلاش های خود را برای حمایت از تولید کنندگان نفت و گاز آمریکایی به منظور حمایت مالی خرید نفت تولید داخل برای ذخیره استراتژیک نفت ادامه می دهیم.»

به گفته ی وی گفتگو با وزیر انرژی و معاون وزیر دفاع عربستان سعودی تقریبا ۲ ساعت به طول انجامید و سناتورهای آمریکایی از آن قدردانی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала