دانشمندان میزان تولید مثل پاتوژن های کرونا ویروس را یافتند

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان میزان تولید مثل پاتوژن های کرونا ویروس را یافتند
دانشمندان میزان تولید مثل پاتوژن های کرونا ویروس را یافتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان هنگ کنگی به این نتیجه رسیده اند که "کووید-19" می تواند تا سه برابر بیشتر از عوامل بیماری زای ویروس تولید شده از ویروس ناشی از شیوع پنومونی سارس تولید کند، به همین خاطر کرونا ویروس جدید بهتر پنهان می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه South China Morning Post، دانشمندان هنگ کنگی به این نتیجه رسیده اند که "کووید-19" می تواند تا سه برابر بیشتر از عوامل بیماری زای ویروس تولید شده از ویروس ناشی از شیوع پنومونی سارس تولید کند.

آیا در طول قرنطینه زیاد غذا می خورید؟ + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
آیا در طول قرنطینه زیاد غذا می خورید؟ + ویدئو

دانشمندان نمونه بافت ریه را از شش بیمار آلوده بررسی کردند، در نتیجه مشخص شد که ویروس "کووید-19" در مدت 48 ساعت 3.2 برابر بیشتر از ویروس سارس ایجاد کرده است.

در عین حال، کرونا ویروس جدید باعث کندتر شدن واکنشهای ایمنی و التهابی می شود، که تشخیص آن را پیچیده می سازد.

بنا به گفته یکی از دانشمندان: این ویروس مانند نینجایی است که با کاهش سطح اینترفرون ها و واکنش التهابی در داخل بدن تکثیر می شود.

براساس این گزارش، عدم وجود علائم بیماری یا فقط علائم خفیف، مهار کرونا ویروس در سراسر جهان را پیچیده می کند.

پروفسور ایوان کووک-اون از دانشگاه هنگ کنگ (HKU) که ​​هدایت این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: مهار ویروس تا ماه ژوئیه تقریباً غیرممکن است.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس از شیوع عفونت کرونا ویروس جدید "کووید-19" با عنوان بیماری همه گیر خبر داد. در حال حاضر، بیش از 1.6 میلیون مورد کرونا ویروس در جهان ثبت شده است، تقریبا 100 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала