دانشمندان حدفاصل سرایت کرونا از مبتلا را اعلام کردند

© AFP 2023 / Piero Cruciattiدانشمندان حدفاصل سرایت کرونا از مبتلا را اعلام کردند
دانشمندان حدفاصل سرایت کرونا از مبتلا را اعلام کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی فاصله سرایت عفونت کرونا ویروس "کووید-19" را از بیمار مبتلا نامیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، روز یکشنبه، 12 آوریل، دانشمندان چینی حد فاصله ممکن برای انتقال و سرایت ویروس کرونا از مبتلا به شخص دیگر را اعلام کردند. افراد تا فاصله 4 متری می توانند مبتلا به کرونا شوند.

بوریس جانسون از بیمارستان مرخص شد - اسپوتنیک ایران
بوریس جانسون از بیمارستان مرخص شد

دانشمندان انتقال ویروس را مورد مطالعه قرار داده اند. بر اساس نظرسنجی از سطوح و ترکیب هوا در اورژانس و در بخش برای درمان افراد آلوده به "کووید-19" که در بیمارستان "هوشنشان" ووهان انجام شد. مشخص شد که بیشتر ذرات آئروسل کرونا ویروس در کف بخش های بیمارستان قرار دارند. غلظت بالای آنها روی سطوح تختخواب، دستگیره درها و سطل زباله و همچنین روی کفشهای کفش کارکنان پزشکی مشاهده شد.

در عین حال، هیچ یک از پزشکان و پرستاران بیمارستان "هوشنشان" به کرونا ویروس آلوده نشده اند که به گفته دانشمندان، این اثربخشی اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته را تأیید می کند.

حد فاصل 4 متر بیش از دو برابر حد معمول تعیین شده فاصله اجتماعی 1.5 متری است. با این حال، تاکنون داده ای وجود ندارد که تأیید کند ذرات آئروسل مورد مطالعه قادر به آلوده شدن با کروناویروس هستند.

نتیجه گیری دیگری که توسط تحقیقات دانشمندان چینی انجام شد، این ایده بود که به دلیل بالا بودن ویروس موجود در محیط و عدم دسترسی به تجهیزات محافظ شخصی برای اکثر شهروندان، راهکار جداسازی بیماران مبتلا به کرونا ویروس و استقرار آنان در خانه نمی تواند موثر باشد.

دانشمندان معتقدند که این رویکرد فقط به افزایش موارد عفونت در فضاهای محصور منجر می شود.

در کل، بیش از 1.7 میلیون مورد عفونت در جهان وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала