ایران از گروههای مختلف سیاسی در افغانستان خواست تا وحدت داشته باشند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران از گروههای مختلف سیاسی در افغانستان خواست تا وحدت داشته باشند
ایران از گروههای مختلف سیاسی در افغانستان خواست تا وحدت داشته باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران بر لزوم وحدت میان گروه‌های مختلف افغانستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از از وزارت امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در گفتگویی با حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان بر لزوم وحدت میان گروه‌های مختلف افغانستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

محمد جواد ظریف سه شنبه هفته گذشته هم در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبد الله عبدالله، در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفت و گوهای بین الافغانی و همکاری های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفت و گو کردند.

وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله بار دیگر بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید کرده و حمایت ایران را از روند صلح با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرد. دکتر غنی و دکتر عبدالله هم ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، از اعلام آمادگی ایران برای کمک به حل مشکلات سیاسی افغانستان استقبال کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала