احسان حدادی درمان شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا
احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورزشکار ایرانی، برنده مدال نقره المپیک 2012 که به ویروس کرونا مبتلا شده بود درمان شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در حساب کاربری فدراسیون دو و میدانی ایران در اینستاگرام، احسان حدادی برنده مدال نقره المپیک 2012 که به ویروس کرونا مبتلا شده بود درمان شد.

دوره درمان ورزشکار 35 ساله ایرانی، 10 روز طول کشید. احسان حدادی که رکورددار فعلی پرتاب دیسک آسیا است، در بازی‌های المپیک سال 2012 در لندن، نخستین مدال المپیک ایران را در رشتۀ دوومیدانی به دست آورد.

روز 11 ماه مارس، سازمان بهداشت جهانی کروناویروس را بیماری «همه‌گیر» نامید. بیماری همه گیر کووید - 19 تاکنون جان بیش از 102 هزار نفر در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر تا 11 آوریل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

جزئیاتی از حادثه تیراندازی در مدرسه سن برناردینوی آمریکا - اسپوتنیک ایران
ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان خوزستانی با آهنگ شاد جنوبی +ویدئو

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала