کمک پهپادها به مبارزه با کرونا در هند

© Photo / IRNAکمک پهپادها به مبارزه با کرونا در هند
کمک پهپادها به مبارزه با کرونا در هند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات هند با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، از پهپادها برای نظارت بر قرنطینه خانگی، پخش مواد ضد عفونی و همچنین شناسایی افراد دارای علایم ویروس کرونا استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های هند، یک مقام در شهرداری های هند اعلام کرد که براساس پروژه مقابله با کرونا، پهپادها مجهز به حسگرهای حرارتی شده‌اند تا افراد با دمای بدن بالا را از دیگران تشخیص دهند.

وی افزود: حسگرهای حرارتی مادون قرمز می‌توانند حرارت یک نفر را در هر نوبت بررسی کنند. اما ما قصد داریم با استفاده از ابزار موجود، حرارت بدن را به صورت گروهی بررسی کنیم. این پهپاد در حال پرواز بر روی خیابان‌ها و بازارها خواهد توانست دمای بالای بدن افراد را تشخیص دهد و در صورتی که دمای بدن فردی بیش از حد معمول باشد، مقامات می‌توانند معالجه بیشتری بر روی او انجام دهند.

پدر بیل گیتس درگذشت + عکس  - اسپوتنیک ایران
بیل گیتس زمان پایان شیوع کرونا را اعلام کرد

این مقام هندی توضیح داد: این پهپاد مجهز به یک مخزن حاوی مواد ضدعفونی کننده، دوربین‌های دید در شب و حرارتی، بلندگو و جعبه کمک‌های اولیه خواهد بود. این پهپاد می‌تواند مسیر یک و نیم تا ۲ کیلومتر را ظرف ۹ تا ۱۰ دقیقه بررسی کند.

دولت هند در چند روز آینده از این پهپادها در پایتخت این کشور استفاده خواهد کرد. همچنین ایالت‌های ماهاراشترا و تلانگانا قصد دارند از این پهپادها استفاده کنند.

در موارد دیگری نیز هند از این پهپادها برای نظارت بر مردم در خانه‌ها و  رعایت قوانین قرنطینه استفاده کرده‌است. در یک مورد پلیس در شهر مومبای با استفاده از پهپاد افرادی را که بر روی پشت بام‌ها اجتماع کرده بودند شناسایی و برای آن‌ها جریمه سنگین نقدی تعیین کرد.

چین اولین کشوری بود که در استان‌های هوبی و هونان از تکنولوژی پهپاد برای اطمینان از رعایت قوانین قرنطینه توسط مردم چین استفاده کرد.

در حالی که وزارت بهداشت هند چند روز پیش از ثبت بیشترین موارد ابتلا به کرونا در یک روز خبر داد، این کشور روز جمعه با ثبت رکورد تازه‌ای اعلام کرد که در طول این روز یک هزار و ۳۵ مورد ابتلا به کرونا و ۴۰ مورد فوتی در این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت هند، تاکنون ۷ هزار و ۴۴۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۵۰ نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایالت ماهاراشترا همچنان دارای بالاترین آمار ابتلا به کرونا در هند است.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت ۲۱ روز اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات اولیه، این قرنطینه قرار بود در تاریخ ۱۵ آوریل لغو شود اما اکنون مقامات هندی از احتمال تمدید این قرنطینه خبر داده‌اند. همچنین هند تمام پروازهای داخلی و خارجی را متوقف کرده و حرکت قطارها در سراسر این کشور لغو شده‌است.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفر در تلاش است تا با  منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می‌کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا با تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

هنوز واکسنی برای این ویروس کشف نشده و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала