گلوله باران شهری در سوریه از سوی ارتش ترکیه

© AFP 2023 / Nazeer al-Khatibگلوله باران شهری در سوریه از سوی ارتش ترکیه
گلوله باران شهری در سوریه از سوی ارتش ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سربازان ارتش ترکیه به سوی شهر تل رفعت در شمال حلب ، که توسط ارتش سوریه کنترل می شود ، آتش گشودند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی سانا  اعلام کرد در نتیجه این گلوله باران  چندین خانه آسیب دیده اما هیچ گونه اطلاعاتی درباره تعداد آسیب دیدگان دریافت نشده است.

به گفته این آژانس ، این گلوله باران از مناطق مرزی اعزاز و عفرین صورت گرفته که بخشی از منطقه امنیتی ایجاد شده توسط ترکیه در شمال سوریه هستند.

همچنین روز جمعه ، دو نقطه مسکونی دیگر در مجاورت تل رفعت گلوله باران شده بود . این قلمرو تحت کنترل نیروهای کرد موسوم به یگان های مدافع خلق است. ​​کردها حملات رزمی علیه ارتش ترکیه و شبه نظامیان مخالف دولت سوریه انجام می دهند.

تقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه  - اسپوتنیک ایران
تقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه

از سال 2017 ، ترکیه سه عملیات نظامی سپر فرات ، شاخه زیتون و چشمه صلح را در مناطق شمالی سوریه انجام داده است.  در نتیجه ، یک منطقه حایل امنیتی بین شهرهای اعزاز و جرابلوس در شمال حلب ایجاد شد ، عفرین اشغال شد و مناطق مرزی در شرق رود فرات تحت کنترل ترکیه در آمدند .

در تاریخ 5 مارس ، دیداری ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان،  روسای جمهور روسیه و ترکیه در مسکو برگزار شد. مذاکرات آنها بیش از شش ساعت به طول انجامید. هدف از مذاکرات توافق بر سر چگونگی حل و فصل مناقشه بود. در نتیجه مذاکرات ، گشت زنی های مشترک نظامیان دو کشور در منطقه آغاز شد.

وزارت دفاع روسیه 15 مارس گزارش داد که مسیر نخستین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در بخشی از  بزرگراه M4 در ادلب به دلیل تحریکات برنامه ریزی شده باندهای جنایتکار افراطی  خارج از کنترل ترکیه کوتاه تر شده است.

بزرگراه M4  استان های لاذقیه و حلب را به هم متصل می کند. گشت زنی های مشترک برای اطمینان از امنیت رفت و آمد های افراد غیرنظامی انجام شده و ضامن جلوگیری از افزایش تنش در منطقه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала