حریرچی: احتمال ادامه ویروس کرونا تا فصل پاییز

CC BY 2.0 / IRNA / حریرچی: احتمال ادامه ویروس کرونا تا فصل پاییز
حریرچی: احتمال ادامه ویروس کرونا تا فصل پاییز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون کل وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که مراجعات برای درمان بیماری‌های مزمن به علت ترس از کرونا کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ایران در کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران گفت: گرچه ویروس کرونا اقشار مختلف را درگیر خود کرده است اما  شدت بیماری در قشرهای ضعیف و کم تر برخوردار بیشتر دیده می‌شود به طور مثال در کشور آمریکا مرگ و میر در سیاه پوستان دو برابر سفید پوستان است.

 ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
داروی درمان کرونا چه زمانی ساخته خواهد شد؟

وی افزود: البته در کشور ما که هم زمان با تحریم‌های ظالمانه با عوارض بیماری نیز مقابله می‌کنیم، دولت با تمام قوا به کمک اقشار کمتر برخوردار آمده است اما در این میان نمی‌توان از کمک خیرین و سازمان‌های مردم نهاد غافل بود.

حریرچی گفت: از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان برای امراض ضروری خود از مراجعه به مراکز درمانی غفلت نکنند. البته  اعمال جراحی غیر ضرور مانند اعمال زیبایی و برخی خدمات داندانپزشکی فعلا جزو این سیاست گذاری نیست.

معاون کل وزارت بهداشت ایران در خصوص این که چه کسانی مجاز به استفاده از ماسک هستند، گفت: اکنون سازمان بهداشت جهانی به طور صریح اعلام کرده است در صورتی که فرد سالمی هستید توصیه می‌کنیم فقط زمانی از ماسک استفاده کنید که در مجاورت با یک بیمار مبتلا به کرونا باشید. البته می‌توانیم مردم را به استفاده از ماسک‌های خانگی توصیه کنیم. البته فراموش نکنید بهترین روش پیشگیری از آلودگی، شستن دست‌ها با آب و صابون است و در مواردی که به آب و صابون دسترسی نداشته باشید می‌توانید از محلول‌های ضد عفونی کننده استفاده کنید. اما به هیچ عنوان نباید در این مورد اسراف صورت گیرد؛  چرا که مصرف بی رویه از این مواد می‌تواند با عوارضی رو به رو باشد.

حریرچی در ادامه  با تاکید بر این که علم همه جهان نسبت به این ویروس بسیار کم است گفت: برای کنترل کرونا باید چند هدف  را دنبال کنیم. بیماری زایی و مرگ و میر ویروس باید کاهش یافته و به حدی برسد که سیستم بهداشت و درمان کشور از نظر نیرو و تخت پاسخگوی  نیازها باشد. همچنین باید توجه کنیم که اثرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از این مشکل را به حداقل برسانیم.

معاون وزارت بهداشت ایران با ذکر مثالی گفت: اکنون برخی از کشورهای آفریقایی  اعلام کردند که نمی‌تواند قرنطینه کامل  و یا برخی سطوح آن را اجرایی کنند؛ چرا که مردم این کشورها به غذا نیاز دارند. همچنین در هیچ کجای دنیا به جز ووهان چین نیز قرنطینه به شکل کامل اجرایی نشد. براساس تدابیر اندیشیده شده و مطالعات فعلی فکر می‌کنیم تا پاییز درگیری هایی در خصوص این ویروس داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала