آخرین آمار تلفات کرونا در امریکا

© AP Photo / Mary Altafferآخرین آمار تلفات کرونا در امریکا
آخرین آمار تلفات کرونا در امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه جان هاپکینز که محاسبات خود را بر اساس آمارهای فدرال و محلی آمریکا و همچنین اطلاعات دریافتی دیگر انجام می دهد، اعلام کرد تعداد موارد تایید شده ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا درایالات متحده از 500 هزار نفر فراتر رفته بیش از 18.6 هزار نفر از مبتلایان در این کشور درگذشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز تعداد موارد تایید شده ابتلا  به کرونا در آمریکا در حال حاضر399 500 نفر است و 18637 نفر نیز  فوت کرده اند.

در حال حاضر ایالات متحده از نظر تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا  مقام اول جهان را دارد و از نظر تعداد کشته ها نیز پس از ایتالیا دوم است.

کنترل کرونا در ایران به نفع امنیت ملی آمریکا است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کنترل کرونا در ایران به نفع امنیت ملی آمریکا است

پیش از این ، دونالد ترامپ ، رهبر آمریكا گفته بود كه مقامات آمریکا تخمین های قبلی خود را تصحیح كرده و معتقدند كه كمتر از 100 هزار نفر از ساكنان این كشور بر  اثرابتلا به  كرونا ویروس جان خود را از دست خواهند داد.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.7  میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 95  هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала