واکنش شاهزاده سعودی به خبر ابتلای اعضای خاندان سلطنتی به کروناویروس

CC0 / Pixabay/apriltan18 / عربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالرحمان بن مساعد بن عبدالعزیز درباره ابتلای 150 نفر از اعضای خاندان آل سعود به کرونا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالرحمان بن مساعد بن عبدالعزیز، شاهزاده عربستانی در توییتی نوشت:«بیایید فرض کنیم این خبر درست است و از مجموع 3 هزار نفری که در عربستان به کرونا مبتلا شده‌اند، 150 نفر از خاندان آل سعود هستند، آل سعود خانواده‌ای عربستانی همانند هر خانواده دیگری است که برخی از اعضای آنها مبتلا شده‌اند. شاید برای ویروس کرونا درمانی پیدا شود اما نادانی و کینه شما درمانی ندارد.

شاهزاده فیصل در صحت و سلامت در خانه‌ خود در ریاض به سر می‌برد».

پیشتر نیویورک تایمز گزارش داده بود که خیابانهای ریاض روز 7 آوریل تقریباً خالی بود و  بزرگترین شهرهای عربستان سعودی در حالت تعطیلی کامل به سر می برند. پزشکان یک بیمارستان ممتاز  500 تخت را برای درمان سایر اعضای خانواده سلطنتی و افراد نزدیک به آنها آماده می کنند.

عربستان سعودی در طول قرنطینه حقوق شرکت ها را برعهده گرفت - اسپوتنیک ایران
عربستان سعودی در طول قرنطینه حقوق شرکت ها را برعهده گرفت

شایان ذکر است که عربستان سعودی تا به حال 2900 مورد ابتلا به کرونا و همچنین 41 مورد مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری را تأیید کرده است. تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به 1 میلیون و 513 هزار و 358 نفر و تعداد  قربانیان به 88 هزار و 415 نفر رسیده است.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала