تضعیف دلار در برابر ارزهای دیگر

© Sputnik / Vitaly Timkivتضعیف دلار در برابر ارزهای دیگر
تضعیف دلار در برابر ارزهای دیگر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاخص دلار افت محسوسی را در معاملات امروز تجربه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، در جریان معاملات جمعه، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در صعودی صعودی قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

موسسه رتبه بندی مودی در گزارشی هشدار داده است که تداوم تعطیلی فعالیت های اقتصادی در آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا می‌تواند میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را 30 درصد کاهش دهد. این موسسه هم چنین رتبه اعتباری بسیاری از کشورها از جمله آرژانتین و استرالیا را کاهش داده است.  

دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی از در پیش بودن رکودی عمیق تر از رکود بزرگ سال 2008 خبر داده و کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در اظهاراتی مشابه گفته است که بحران ناشی از کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های قبلی نیست. 

ادامه افزایش قربانیان کرونا در امریکا: جدیدترین آمار - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد قربانیان کرونا در امریکا ادامه دارد : مرگ 1904 نفر دیگر

در آمریکا، دولت این کشور از در نظر گرفتن یک بسته حمایتی دو تریلیون دلاری و اهدای 3000 دلار به هر خانواده خبر داده است. ژاپن نیز یارانه 1800 دلاری به خانوارها تخصیص خواهد داد. دولت ژاپن بسته محرک بزرگی به ارزش یک تریلیون دلار برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد خود در نظر گرفته است. اکنون در سراسر آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و فرماندار کالیفرنیا از احتمال بیکاری موقت یک میلیون نفر خبر داده است. 

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت 0.64 درصدی نسبت به روز قبل و در سطح 99.53 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.0358 دلار اعلام شد. در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با 0.49 درصد کاهش به 108.382 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.572 دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل 7.035 یوان چین اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала