غلط بودن یکی از اوهام درباره چگونگی انتقال کرونا

© AFP 2023 / Piero Cruciatti انتشار فهرست واکسن های در دست تهیه برای پیشگیری از کرونا
 انتشار فهرست واکسن های در دست تهیه برای پیشگیری از کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سانجا الیچ ، کارمند علمی دانشگاه ایالتی اوهایو در ایالات متحده آمریکا ، ادعای انتقال ویروس کرونا از طریق غذا را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress ، این دانشمند گفت: "کرونا ویروس یک بیماری گوارشی نیست ، عفونت کووید ـ 19 در مواد غذایی تکثیر نمی شود ." این متخصص تأکید کرد: ویروس ها روی سطوح تکثیر نمی شوند ؛ آنها به یک میزبان زنده احتیاج دارند.

شناسایی 1800 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در روسیه - اسپوتنیک ایران
شناسایی 1786 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در روسیه

با این حال ، وی هشدار داد كه می توان در سوپرماركت به كرونا ویروس مبتلا شد. سانجا توصیه کرد برای جلوگیری از این اتفاق باید فاصله  دو متری خود را از دیگران را حفظ کرده و به طور مکرر دست های خود را با ماده ضد عفونی کننده تمیز کرد. سبزیجات و میوه های خریداری شده باید با دقت شسته شوند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: ترس هنگام سفارش دادن غذای آماده از فروشگاه ها غیر ضروری است. به گفته وی ، در حال حاضر هیچ اطلاعی در مورد موارد انتقال کروناویروس از طریق خدمات تحویل از فروشگاه ها یا رستوران ها وجود ندارد.

پیش از این پروفسور دیمیتری نیکیتیوک ، دانشمند علوم پزشکی گفته بود که ادعاهایی مبنی بر اینکه زنجبیل ، لیمو یا هر ماده غذایی دیگر می توانند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنند ، چیزی غیر از یک شگرد تجارتی نیست.

به گفته این متخصص ، هیچ محصول غذایی وجود ندارد که بتواند بخودی خود از انسان در برابر ویروس کرونا محافظت کند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.6  میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 95  هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود  ، آزاد  کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала