جزئیات توافق جدید اوپک پلاس

© Fotolia / Plysuikvvجزئیات توافق جدید اوپک پلاس
جزئیات توافق جدید اوپک پلاس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای اوپک پلاس متعهد شدند در دوره ماه های مه و ژوئن تولید خود را در کل ده میلیون بشکه در روز کاهش دهند اما رضایت مکزیک برای شروع اجرای این توافق لازم است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را وزارت انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرده است.

اوپک پلاس  پس از مذاکرات ده ساعته روز پنجشنبه ، بیانیه همکاری با این شرط را تصویب کرد که مکزیک که با شرایط مطرح شده موافق نیست ، باید سهمیه های توافق شده برای تولید نفت را بپذیرد.

وزارت انرژی آذربایجان ضمن افشای جزئیات توافق اعلام کرد:"در این مرحله ، تعهدات مورد توافق تولید 6.085 میلیون بشکه در روز برای کشورهای اوپک و 3.915 میلیون بشکه در روز برای کشورهای خارج از اوپک را در نظر می گیرد."

در باقی مانده سال ، کل کاهش تولید نفت ، هشت میلیون بشکه خواهد بود ، یعنی 18٪ سطح اکتبر 2018. همچنین اوپک پلاس متعهد شده از ژانویه 2021 تا آوریل 2022 تولید خود را با شش میلیون بشکه کاهش دهد  که این میزان 14٪ از سطح اکتبر 2018 است.

 زنگنه  - اسپوتنیک ایران
معافیت ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید نفت

مکزیک و سایر شرکت کنندگان اوپک پلاس درباره سطح پایه برای محاسبه کاهش استخراج نفت در توافق نامه جدید اختلاف نظر دارند. مقامات این کشور ضمن ابراز آمادگی برای کاهش تولید تنها به میزان  100 هزار بشکه ، با سهمیه سه مرحله ای در توافق اوپک پلاس و کاهش تولید در ماه های مه و ژوئن به میزان 400 هزار بشکه در روز موافقت نکردند.

گفتگو درباره این موضوع روز جمعه درچارچوب گروه G20  ادامه خواهد یافت.

پیش از این اعلام شده بود که در صورت دستیابی به توافق ، روسیه و عربستان سعودی در ماه مه - ژوئن ملزم خواهند بود بیش از 8/8 میلیون بشکه در روز نفت تولید نکنند.

از اوایل ماه مارس ، به دلیل کاهش تقاضا در  بازار در رابطه با همه گیر ویروس کرونا  ، و همچنین برهم خوردن توافق اوپک پلاس   قیمت نفت تقریباً به میزان دو برابر کاهش یافته است. در تاریخ 6 مارس ، کشورهای شرکت کننده در این معامله نتوانستند در مورد تغییر پارامترها و تمدید آن به توافق برسند.  روسیه بر حفظ شرایط موجود پافشاری می کرد اما عربستان سعودی می خواست میزان استخراج نفت بازهم کمتر شود . در نتیجه ، از اول آوریل ، محدودیت های تولید نفت در کشورهای عضو اتحاد نفتی اوپک پلاس برداشته شده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала