آیا ادعای زنده ماندن ویروس کرونا در روی سطح اشیای گوناگون درست است؟

© AFP 2023 / Hazem Baderآیا ادعای زنده ماندن ویروس کرونا در روی سطح اشیای گوناگون درست است؟
آیا  ادعای زنده ماندن ویروس کرونا در روی سطح اشیای گوناگون درست است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیقات جدید دانشمندان آلمانی این امید را به وجود می آورد که ابتلا به ویروس کرونا بر خلاف تصور سابق خیلی آسان هم نباشد.

به گزارش اسپوتنیک، هندیریک استریک ، ویروس شناس آلمانی و همکارانش آپارتمان های افراد مبتلا به ویروس کرونا  شهر در شهر هاینزبرگ را بررسی کردند که این بیماری همه گیر زودتر از بسیاری از شهرهای دیگر آلمان در آنجا آغاز شد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هیچگونه ویروس قابل دوام نه در دستگیره های درب ، نه روی شیرهای آب و نه روی سایر سطوح و حتی روی گربه ها وجود ندارد. اگر عوامل بیماری زایی نیز وجود داشته باشند، دیگر زنده نیستند.

 ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
داروی درمان کرونا چه زمانی ساخته خواهد شد؟

این عقیده با نتایج مطالعات دیگر فرق دارد که طبق آنها ویروس کرونا  می تواند تا 7 روز بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ زنده باشد.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.6  میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 95  هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала