افزایش بی سابقه تعداد قربانیان کرونا در آمریکا ادامه دارد : آخرین ارقام

© REUTERS / Stefan Jeremiahسخنان پروفسور روس درباره شکل غیرمعمول ذات الریه هنگام ابتلا به کرونا
سخنان پروفسور روس  درباره شکل غیرمعمول  ذات الریه هنگام ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا در امریکا طی 24 ساعت گذشته 1965 نفر بوده که ضد رکورد جدیدی است.

به گزارش اسپوتنیک، تا به حال در مجموع 14768 نفر در امریکا بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان باخته اند و به این ترتیب این کشور از لحاظ تعداد قربانیان کرونا با پیشی گرفتن از اسپانیا،  در جایگاه دوم در جهان قرار گرفته است.

بیشتر قربانیان کروناویروس، به میزان  17669 نفر در ایتالیا ثبت شده است.

تعداد موارد تائید شده ابتلا به  کروناویروس در ایالات متحده به 431 هزار نفر رسیده و 23 هزار نفر از مبتلایان نیز درمان شده اند.

پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که در آمریکا کمتر از 100 هزار قربانی کرونا وجود داشته باشد. پیش از این ، وی اعتراف كرده بود كه تعداد كشته ها می تواند از 100 تا 200 هزار نفر باشد و از ملت خواست كه برای سخت ترین هفته ها آماده شوند.

فانوس دریایی در خلیج آمور - اسپوتنیک ایران
برای فرار از کرونا کجا برویم؟

با این حال ، مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحده از بهبود اوضاع در رابطه با شیوع ویروس کرونا در شهرهای بزرگ آمریکا خبر داده است.

ایالات متحده از نظر تعداد آلوده به ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار دارد. ترامپ چنین میزان بالایی مبتلایان را با بخاطر گرفتن تعداد زیادی از تست های کرونا از مردم دانسته است.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала