پمپئو روسیه و ایران را به تحریف واقعیت استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه متهم کرد

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو روسیه و ایران را به تحریف واقعیت استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه متهم کرد
پمپئو روسیه و ایران را به تحریف واقعیت استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو شرکای دولت سوریه از فدراسیون روسیه و ایران را به انتشار اطلاعات نادرست در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در خاک سوریه متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت : " ایالات متحده با این نتیجه گیری سازمان منع سلاح های شیمیایی موافقت است که ارتش دولت سوریه در سال 2017 از سلاح های شیمیایی استفاده کرده و نسبت به خطر وقوع دوباره چنین حوادثی هشدار می دهد."

در بیانیه وزیر خارجه ایالات متحده آمده است: " "ایالات متحده با یافته های سازمان منع سلاح شیمیایی موافق است و معتقد است که رژیم سوریه هنوز هم به اندازه کافی مواد شیمیایی، به ویژه سارین و کلر برای تولید و استفاده از مهمات با مواد سمی برای برنامه های تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد. "

وی افزود: " ارتش سوریه همچنین مهمات زیادی دارد که می تواند برای انجام حملات شیمیایی استفاده شود: ما در مورد نارنجک ها، بمب های هوایی صحبت می کنیم."

وی با اطمینان گفت: " بیش از نه سال است که رژیم اسد درگیر جنگ خونین علیه مردم سوریه است. این رژیم مسئول قساوت های بی شماری است که برخی از آنها را می توان جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت قلمداد کرد."

 پومپئو همچنین از شرکای سوریه از فدراسیون روسیه و ایران به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در خاک سوریه انتقاد کرد.

در ابتدا، مأموریت های سازمان منع تسلیحات شیمیایی دارای صلاحیت متهم کردن در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی نبود. آنها مجاز بودند بررسی كنند كه آیا واقعاً در موارد خاص از سلاحهای شیمیایی استفاده شده است یا خیر. در سال 2018 ، متخصصان این سازمان صلاحیت شناسایی افراد مسئول استفاده از سلاح های شیمیایی را دریافت کردند.

دمشق بارها اتهامات استفاده از سلاح های شیمیایی را رد کرده است.

 مسکو آخرین گزارش سازمان منع سلاح شیمیایی مورد انتقاد قرار داده و در مورد عینیت آن تردید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала