در روسیه درباره ساخت سلاح های مطلق آمریکایی صحبت شد

© Photo / Public domainدر روسیه درباره ساخت سلاح های مطلق آمریکایی صحبت شد
در روسیه درباره ساخت سلاح های مطلق آمریکایی صحبت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده با تأخیر در تمدید گسترش معاهده روسیه و آمریکا برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های هسته ای ممکن است در حال ایجاد "سلاح های مطلق" باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری لیتوکین ستون نویس تاس ادعا می کند، ایالات متحده با تأخیر در گسترش معاهده روسیه و آمریکا در اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک (نسل III) ممکن است ناشی از کار در حال انجام ایالات متحده برای ایجاد "سلاح های مطلق" باشد.

کیسینجر آشفتگی سیاسی و اقتصادی را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
کیسینجر آشفتگی سیاسی و اقتصادی را پیش بینی کرد

به گفته نویسنده، ایالات متحده می تواند چنین سلاح هایی را تا سال 2027 ایجاد کند. در این مرحله، نیروهای هسته ای استراتژیک ایالات متحده باید قابلیت های جنگی جدیدی را بدست آورند. این احتمال وجود دارد که به همین دلیل، واشنگتن با پیمان جدید در حال وقت کشی است و سعی می کند یک سلاح مطلق را خارج از چارچوب هرگونه تعهدی بسازد.

در دسامبر سال 2019، آلکسی آرباتوف رئیس مرکز امنیت بین المللی در انستیتوی اقتصاد جهانی و روابط بین الملل آکادمی علوم روسیه، اظهار داشت که نیروی نظامی سه گانه هسته ای آمریکا بهتر از روسیه است.

در سپتامبر همان سال، آرباتوف گفت که محتمل ترین سناریوها برای شروع جنگ هسته ای بین ایالات متحده و روسیه، واکنشی نسبت به هشدار دروغین یا تشدید درگیری محلی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала