آیت الله خامنه ای: کرونا آزمونی برای دولت ها و ملت ها است

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر آیت الله خامنه ای: کرونا آزمونی برای دولت ها و ملت ها است
آیت الله خامنه ای: کرونا آزمونی برای دولت ها و ملت ها است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر ایران در سخنان خود به مناسبت نیمه شعبان گفت، ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید و خوب است رزمایش گسترده‌ای در کشور برای کمک به نیازمندان اتفاق بیقتد.

به گزارش تسپوتنیک به نقل از تسنیم، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در سخنرانی خود به مناسبت نیمه‌ شعبان گفت: کرونا یک ابتلای عمومی و یک آزمون برای دنیاست، هم برای دولتها و هم ملت‌ها. در مورد آمارها و اقدامات بسیار خوبی که شده و توصیه های مسئولین حرف زیاد زده شده است.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
موافقت رهبر ایران برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی

وی خاطر نشان شد: در یکی دو دهه اخیر برخی تلاش کردند فرهنگ ایرانی- اسلامی را تضعیف کنند ولی این احساس فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش های اسلامی در مردم بسیار قوی است.

رهبر ایران اظهار داشت: آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد را برخی تلویزیون ما گفت ولی برخی هم گفته نمی‌شود، اینها محصول تربیت خود را نشان دادند. اینکه دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را سر راه مصادره کند و به کشور خودش ببرد اتفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاهها را تخلیه کنند و حرص بزنند برای خرید بیشتر و دکان ها خالی شود، اینها را تلویزیونهای دنیا نشان داد. یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند (چون در این ایام احساس خطر می کند) یا بیماران را اولویت گذاری کنند و بیمار پیر را معالجه نکنند؛ این جیزهاییست که در آنجا اتفاق افتاده است.

آیت الله خامنه ای ادامه داد: - مردم آنچه که ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع بیان می‌کند، عمل می‌کنند. شاید وقتی چیزی را مردد عنوان کنند ومردم ندانند که باید انجام بشود یا نه. یک نمونه از عملکرد خوب مردم روز 13 فروردین بود. انسان باور نمی‌کرد مردم سیزده به در را تعطیل کنند ولی شد. یعنی مردم نشان دادند به معنای واقعی کلمه یک نظم عمومی را پذیرفتند و این باید ادامه پیدا کند. تصمیمات ستاد ملی که در این زمینه مسئول درجه اول است باید جدی گرفته شود.

تلاش آمریکا برای جلوگیری از کمک‌رسانی به ایران جهت مبارزه با کرونا - اسپوتنیک ایران
تلاش آمریکا برای جلوگیری از کمک‌رسانی به ایران جهت مبارزه با کرونا

رهبر ایران ادامه داد: کرونا مشکل بزرگی برای بشریت است اما این مشکل در قیاس با بسیاری از مشکلات چیز کوچکی به حساب می آید. ما در گذشته مشکلات فراوانی را در دنیا و کشور خودمان داشتیم که از این حادثه کمتر نبود. از جمله درست در 32 سال پیش در همین ایام هواپیماهای صدام مواد شیمیایی را در بخش هایی از کشورما ریختند و از مردم ما و مردم خوشان هزاران نفر را کشتند و البته همه قدرت های بزرگ هم از صدام حمایت می کردند.

وی افزود: مسئله کرونا ما را از توطئه دشمن غافل نکند. دشمنی استکبار با اصل جمهوری اسلامی است. اینکه برخی فکر کنند ما دشمنی نکنیم تا‌آنها هم دشمن نکنند، تفکر درستی نیست.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد که برنامه های دولت برای قشرهای ضعیف، هرچه زودتر و بهتر اجرا شود. مردم هم البته وظیفه دارند. عده ای در این شرایط زندگی‌شان به سختی قابل گذران است. مردمی که دستشان باز است باید در این زمینه فعالیت وسیعی را شروع کنند.

وی در پایان گفت: توصیه به مسئولین و فعالان جوان علمی که 2 چیز فراموش نشود. یکی جهش تولید که برای کشور حیاتی است و دیگری ساخت و ساز و کار آزمایشگاهی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала