مشکلات مالی مانع از اجرای پروژه‌های مشترک هسته‌ای ایران و روسیه نمی‌شود

© Tasnim News Agencyمشکلات مالی مانع از اجرای پروژه‌های مشترک هسته‌ای ایران و روسیه نمی‌شود
مشکلات مالی مانع از اجرای پروژه‌های مشترک هسته‌ای ایران و روسیه نمی‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر طبق برنامه به پیش می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران، بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت که مشکلات مالی ایران، مانع از اجرای پروژه‌های مشترک هسته‌ای با روسیه نمی‌شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
درخواست دسترسی آژانس انرژی اتمی برای بازدید از دو سایت ایران

کمالوندی با بیان اینکه کار ساخت در نیروگاه بوشهر باید در سوال ۲۰۲۵-۲۰۲۶ به پایان برسد، تصریح کرد: (ساخت) واحد دوم (نیروگاه بوشهر) طبق برنامه به پیش می‌رود. چند ماه پیش (۱۰ نوامبر ۲۰۱۹) بتن ریخته شد که از نظر زمانی در حال حاضر یک سوم مسافت طی شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزود: شما می دانید که در حال حاضر ما در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم، بعضی اوقات برای پرداخت‌ها به مشکل برمی‌خوریم، اما تاکنون کار به خوبی پیش رفته است.

لازم به ذکر است که بزرگترین پروژه روسی-ایرانی، ساخت واحدهای نیروگاه هسته‌ای بوشهر است.

در نوامبر ۲۰۱۴، فدراسیون روسیه و ایران قراردادی را برای ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر (پروژه بوشهر ۲) امضا کردند. مراسم رونمایی از پروژه بوشهر ۲ در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶ برگزار شد. در واحد های ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر، راکتورهای روسی با بالاترین نیازهای ایمنی بکار گرفته خواهند شد. ظرفیت کل دو واحد جدید ۲۱۰۰ مگاوات است. هزینه پروژه بوشهر ۲ طبق گفته طرف ایرانی حدود ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود و پیش بینی می شود اجرای آن ۱۰ سال طول بکشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала