تعداد مبتلایان به کرونا در ارمنستان نیز رو به افزایش است

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر تعداد مبتلایان به کرونا در ارمنستان نیز رو به افزایش است
تعداد مبتلایان به کرونا در ارمنستان نیز رو به افزایش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در ارمنستان طی 24 ساعت اخیر 28 نفر افزایش یافته و به 881 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک ، مرکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ارمنستان ضمن اعلام این مطلب افزود بامداد امروز یک بیمار کرونایی درگذشت و به این ترتیب تعداد جان باختگان مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این جمهوری به نه نفر رسید.

تا به حال 114 نفر از بیماری کرونایی در ارمنستان  درمان و ترخیص شده اند. 758 نفر از مبتلایان در بیمارستان ها بستری هستند که حال هشت نفر از آنها وخیم است.

محققان استرالیایی: داروی کشف کردیم که می تواند ظرف 48 ساعت ویروس کرونا را نابود کند  - اسپوتنیک ایران
محققان استرالیایی: دارویی کشف کردیم که می تواند ظرف 48 ساعت ویروس کرونا را نابود کند

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و  431 هزار و 706 نفر رسیده است. براساس این آمار،  82 هزار و 80 نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و 302 هزار و 150 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شییوع پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала